• Toyga Çorbası



    Benim misafir kabul çorbam. Yapması kolay, lezzeti harika. Çok da doyurucu bir çorbadır. Biz çok severiz. Bu çorbayı soğuk olarak da servis edebilirsiniz. O zaman adı Ayran Aşı Çorbası oluyor.
    Bu çorbanın içinde ayrıca su teresi mevcut. Gerçekten bu çorbaya çok yakıştı. 

    Malzemeler:
    • 1 su bardağından iki parmak az nohut
    • 1 su bardağı aşurelik buğday
    • 2 kaşık dolusu yoğurt
    • 1 kaşık dolusu un
    • 1 yumurta sarısı
    • 1 tatlı kaşığı tuz 
    • üzeri için 1 yemek kaşığı tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı nane
    Yapılışı:
    1. Nohutu ve buğdayı akşamdan ıslatın veya işe gitmeden sabah ıslatın. Yani nohut ve buğdayı 2 katı kadar ılık suda bekletin.
    2. İkisini  birlikte düdüklü tencereye koyun ve 1,5 litre su ekleyin ve en az 40 dakika pişirin.
    3. Bir kapta yoğurt, yumurta sarısı ve unu birbirine güzelce karıştırın. Çorbanın suyundan biraz biraz katın ki yumurta kesilmesin , çırpın.
    4. Yavaş yavaş yemeğe katın ve yemeğin altını tekrar yakıp, tuzunu katıp,  kaynadıktan sonra 10 dakika kısık ateşte pişirin.
    5. Eğer misafire sunacaksanız yada daha da lezzetli olsun istiyorsanız, üstüne yağ ve nane yapın. Yağsız da çok güzel bir çorbadır. Ben bu yemeğe hiç yağ koymuyorum.

8 yorum:

  1. Adsız dedi ki...

    Merhaba Nilay, bu corbayi cok severim, ellerine saglik. Hosgeldin ve bogun hayirli olsun diye ugradim. Basarilar diliyorum. Baglantilarima ekledim blogunu.
    Sevgiler

  2. Pilli Petro dedi ki...

    bayılırım ben bu çorbaya,bizde nohutlu çorba deniyor."toyga çorbası" ismi pek bi havalı imiş :))

  3. fortuna dedi ki...

    nilay, genelde hazır çorba hiç kullanmam.ama bu çorbayı hazır alıyorum.tarifin için teşekkür ederim.mutlaka deneyeceğim.gerçekten güzel bir kabul çorbası olur..

  4. durutarifler dedi ki...

    Bekriya Kayseri mutfağında nohutlu çorba derler bu çorbaya ama esas adı budur. Düşünsene misafire sunarken size Toyga çorbası yaptım demek gerçekten pek havalı
    ----------------------------

    Fotuna'cim ben hazırını bilmiyorum. Pek hazır çorba reyonuna uğramadığım içindir.
    Ama kendi hazırladığın hazır çorba yerine geçmezki!!!!

  5. Bendeniz.. dedi ki...

    bunu bende çok severim,hatta biraz değişiğini yaparım,pek yapılmaz burda ama ben yapıcam yine sanırım:))
    ellerine sağlık sayfa dolmuş şahane..
    sevgiler sana..

  6. Nilaycım ben de bu güzel çorbayı çok geç öğrendim.blogcu arkadaşlarımdan sedadan.geçenlerde de denedim,harika oldu hem de besleyici.tuğra da yoğurtlu çorba delisi olduğu için severek yedi.bundan sonra daha sık yaparım ve bloguma da ekleyeceğim em kısa zamanda.senin de ellerine sağlık harika görünüyor

  7. ZencefilliÇörek dedi ki...

    simdi denedim. tarif icin tesekkurler :)

  8. durutarifler dedi ki...

    Zencefilli çörek inşallah beğenmişsindir. Denediğin için çok mutlu oldum gerçekten