• Ispanaklı ve Pırasalı Pide


    Şeklen çok güzel olmasa da lezzet olarak güzel bir tarif. Denemenizi tavsiye ederim. Tarifi Birdilimdüş'ün yaptığı 75.PÇDS'ine gönderiyorum.

    Malzemeler:
    • 4-5 su bardağı un
    • 1 su bardağı süt
    • 1 kahve fincanı zeytinyağı
    • yumurtanın sarısı
    • çok az tuz
    • 1 paket yaş maya yada toz maya, maya için toz şeker
    İçi için:
    • 1 kilo ıspanağın yaprakları
    • 1 bağ pırasanın yeşil kısımlar
    • 1 adet ortaboy kuru soğan
    • Kırmızı pul biber, tuz, karabiber
     Yapılışı:
    1. Hamurumuzu önce hazırlayacağız ki kabarabilsin. Mayayı şeker ve ılık süt ile ıslatıyoruz. Un hariç tüm malzemeleri yoğurma kabımıza alıyoruz. Unu azar azar döküyoruz. Kulak memesi kıvamına gelinceye kadar un koyuyoruz. Hamur elinize yapışmadığında olmuş demektir. Hamur sertleşirse su ilave edebilirsiniz. Üstünü nemlendirilmiş tülbentle örtüp bir kenarda mayalanmasını bekliyoruz. Bu iş yaklaşık 2 saat sürer. 2 katı hacimine geliyor.
    2. Ispanakları sirkeli suda bekletip bakteri + ilaç kalıntılarını gidermeye çalışıyoruz. Tabii ki başarılı olamıyoruz :)) Soğanı, pırasaları ince ince kesiyoruz. 2 kaşık zeytinyağında kavuruyoruz. İçine doğradığımız ıspanaklarımızıda atıyoruz. Tuzunu baharatını da katıp suyunu çektirene kadar pişiriyoruz.
    3. İki katına çıkan hamurumuzu tekrar yoğurup tezgahımıza alıyoruz. Limon büyüklüğünde parçalar koparıp tezgaha un serperek dikdörtgen açmaya çalışıyoruz. Sizin de gördüğünüz gibi ben pek beceremedim :)Açtığımız hamurun ortasına malzemeyi koyup, kenarlarını kapatıyoruz ve pide şekli veriyoruz.
    Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye pidelerimizi dizelim. Kenarlarına yumurtanın sarısını sürelim. 170 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişirelim. Aslında fırından çıktıktan sonra kenarlarına tereyağ sürelim ama tabii ki ben sürmedim.

13 yorum:

  1. mutfagabuyrun dedi ki...

    pide de ıspanaklıyı tek geçerim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. canım benim şeklide gayet güzel olmuş.dışarıda yediklerimiz gibi.ellerine sağlık sevgiler...

  3. tanıştığımıza sevindim...
    pide bir harika olmuş ellerinize sağlık...

  4. ehlikeyfchef dedi ki...

    tereyağlı aliğim ben:)ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

  5. ilhan dedi ki...

    Şekilsiz demişsiniz ama bence çok güzel görünüyor? Bu saatte karnım zil çalıyor ondan mı öyle gözüktü yoksa.? :) Ellerinize sağlık.

  6. Unknown dedi ki...

    Merhana Nilay bende geldim...İadeyi ziyeret bloğun sade ve şık...ama her tarif var nerdeyse biraz inceledim..Görüntü bence güzel bu pideyi bende evde yaparım....eline sağlık...sevgiler

  7. füsun dedi ki...

    pideler nefis görünüyor canım ellerine sağlık

  8. Tarif diyarı dedi ki...

    Ispanaklı pide nefis görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler

  9. Ferkay dedi ki...

    Ispanaklı pidelere bayılıyorum,ellerine sağlık Nilaycım
    çok güzel görünüyor..
    Sevgiler..

  10. Ahu Türkyaşar dedi ki...

    Ne kadar değişik. Ellerine sağlık :)

  11. çeşnici Handan dedi ki...

    Çok severim nefis olmuş bence görüntü de süper ellerine sağlık canım.

  12. anne eli gibi dedi ki...

    ben,ıspanaklıdan alsam bir tane:)
    eline sağlık çok güzel görünüyor..

  13. Bir Dilim Düş dedi ki...

    Canımmmm çok teşekkürler nette arıza vardı biraz gecikti ama yayınladım tarifi ellerine sağlık.

    Sevgiler,
    Evren