• Erik Likörü


    Vişne likörünü her sene yaparım. Rengi ile tadı ile gerçekten harika bir likör olur. Bu senede ilk defa erik likörünü denedim. Bu likörde güzel oldu. Bol bol eriği olanlar değerlendirebilirler.

    Vişne likörünün tarifine göz atabilirsiniz. Tıklayın lütfen.


    Malzemeler:

    • 2 kg. erik
    • 1 kg toz şeker
    • 10-12 adet karanfil
    • 3-4 adet çubuk tarçın
    • 70'lik Votka

    Yapılışı:

    1. Erikleri yıkayıp, aralarına şeker koyup bir büyük mutlaka cam şişeye doldurun. 1'e yarım oranı olacak. 1 kilodan da yapabilirsiniz.
    2. Karanlık bir yerde 1 ay bekletin. Ara sıra karıştırmayı unutmayın. Ben bazen unutuyorum. Sorun olmuyor.
    3. 1 ay sonunda karanfil ve tarçınları bir tülbente koyup , bağlayıp erik likörünün içinde 1 hafta bekletin.
    4. 1 hafta sonra içinden karanfilleri ve tarçınları alıp, erikleride süzün. Likörünüzü şişelere doldurun. Erikleri sakın ezmeyin. Şişenin 2/3'ü dolu olacak. Üstüne votka ekleyeceğiz. 1 ay 1 hafta sonra likörünüz hazırdır. Birazda votkası ile beklese iyi olur :)


7 yorum:

  1. Canım harika görünüyor ellerine sağlık Mürdüm eriği değilmi

  2. mutfagabuyrun dedi ki...

    ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

  3. Atahan ile hayat dedi ki...

    Alkolu pek sevmiyorum ama likorler baska tabiki:) ellerinize saglik...

  4. Nilay visne bulsam yaoacagim ama visne yok gecen sene Tr.de arkadasta icmistim enfesti..erik likorunde ne tarz erik kullandin acaba?? Burada cok buyuk boy siyah erikler var belki olur onlarlada yada murdum erigi dedigimiz tarz var..hangisi iyidir?

  5. durutarifler dedi ki...

    Ben kırmızı eriklerden yaptım. Mürdüm eriği değildirler. Ondan da güzel olur.

  6. Adsız dedi ki...

    meyveleri ile beklemeye devam etse bozulurmu meyveler

  7. Süzmezseniz fermantasyonu devam eder. Bence çok fazla bekletmeyin