• Fırın Makarna






    Fırın makarnaya ailecek bayılırız. Gerçi kim bayılmaz ki.. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Ben fırında makarnanın altına yufka seriyorum ve aynı yufka ile üstünü de kapatıyorum. Böylece makarnalar alttan ve üstten kızarmamış ve daha yumuşak oluyor.

    Malzemeler:
    • 1 paket fırın makarna
    • tepeleme 2 kaşık dolusu un
    • 1/2 süt
    • tereyağ
    • 1 tabak dolusu rendelenmiş peynir (ben köy ya da mihaliç peyniri kullanıyorum.)
    • 1 adet yufka ve 1 adet yumurta
    • susam, çörek otu, haşhaş tohumu
    Yapılışı:
    1. Makarnayı az tuzlu suda haşlayın
    2. Bu arada 1 tatlı kaşığı tereyağı ve bir kaşık sıvı yağı çelik tencerede unla beraber kavurun. 3-4 dakika kavurduktan sonra bir bardak süt ekleyin. Ocağın altını kapatıp tencereye el blendırını daldırıp pürüzsüz bir sıvı elde edene kadar çırpın. Tekrar ocağa koyup kalan sütüde ekleyip muhallebi kıvamına gelip, hava kabarcıları çıkarmaya başlayıncaya kadar pişirin. Hazırladığımız bu sosa beşamel sos deniyor. Rendelenmiş peyniri içine katıp karıştırın.
    3. 30 cm'lik borcama 1 adet yufkayı serin. Yufkanın kenarları dışarıda kalsın.
    4. Bir kapta makarnayı ve beşamel sosu karıştırın ve yufkanın üstüne yayın. Yufkanın dışarıda kalan kısımları ile makarnaların üstünü kapatın.
    5. 1 yumurta sarısını yufkanın üstüne sürün ve evde susam, çörek otu, haşhaş tohumu ne varsa serpin. 170 derecede üstü kızarana kadar pişirin.

8 yorum:

  1. Adsız dedi ki...

    Although i didn't understood your paper,but very good picture .

  2. fortuna dedi ki...

    nilay, fırın makarna çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.ayrıca müsaade edersen blogunu bloguma eklemek istiyorum.ne dersin?

  3. durutarifler dedi ki...

    Fortuna tabii ki ekleyebilirsin. Cok da mumnun olurum

  4. Şekerim iki gün gelmiyoruz ziyaretine döktürüyosun yani:))bu ne güzel bir tarif.Ben hep fırında makarnayı merak etmişimdir çok iyi oldu haftasonu yapabilirim...Öptüm canım ellerine sağlık...

  5. aquamarine dedi ki...

    makarnanın her türlüsüne bayılırım ben. fırında da ayrı bir güzel oluyor:) ellerine sağlık canım...

  6. Ben bu resimdeki makarnadan yedim. Lezzetide görüntüsü kadar güzeldi :)

  7. neseileberaber dedi ki...

    Blog dünyasına hoşgeldiniz. Blogunuz hayırlı uğulu olsun. Tarifleriniz çok pratik taö çalşan anneler için. Sürekli takipçilerinizdenim artık.
    Bu arada geçmiş doğum günnüzde kutlu olsun.
    selamlar..

  8. Flame dedi ki...

    Fırın makarnayı bizde çok severiz. ben daha kolay olduğu için knor beşamel sos kullanıyorum :)

    Nefiss gözüküyor..