• Sütlü Aşure


    Sanıyorum salı günü Oktay usta'nun konuğu Semra Özal'dı. Beraber sütlü aşure yaptılar. Ben de izinli olduğumdan seyretme fırsatı buldum. Her sene aşure yaparım ama hiç içine süt katmamıştım. Bu sene bende süt koydum gerçekten de daha güzel sanki . Yada ben aşureyi çok özlemişim. 
    Oktay usta Semra hanımın tarifine göre 4 su bardağı süt koydu . Ben yarım litre süt koydum.

    Malzemeler:

    • 4 su bardağı buğday
    • 2 su bardağı nohut
    • 2 su bardağı kuru fasulye
    • 250 gr incir
    • 200 gr gün kurusu kayısı
    • 200 gr kuru üzüm
    • 2 paket kuş üzümü
    • 9 su bardağı şeker
    • Yarım lt süt
    • Üstüne ceviz, tarçın, dolmalık fıstık, nar, fındık, elma kurusu veya taze elma
    Yapılışı:

    1. Bir gece önce buğdayı sıcak suyla bir kaç kere yıkayıp , üstünüde 4 parmak geçinceye kadar su ile doldurup 1 taşım kaynatın. Hemen altını kapatın. Ertesi güne kadar bekletin. Aynı yöntemi düdüklü tencerenin içine koyduğunuz nohut ve kuru fasulye için yapın. Onlarda 1 gece beklesin.
    2. Ertesi gün buğdayı iki büyük tencereye bölün. (Bende kazan yok, ben sanıyorum biri 6 litrelik ,biri 8 litrelik tencerelerde yapıyorum) Üstüne 4 parmak geçinceye kadar su koyun ve kaynatmaya başlayın. Bu arada düdüklü tencerede ıslattığınız nohut ve buğdayı düdüklü tencerenin ötmesinden sonra 30 dk. pişirin. Dağılacak kadar pişirmeyin (AAA aynı yerde pişermi ? dediğinizi duyuyorum ve evet ben aynı tencerede pişiriyorum ve her ikiside eşit sürede pişiyorlar.)Ben sularını süzüp yıkayıp koyuyorum. Buğdayın ıslattığınız suyunu atmayın sakın.
    3. Üzümü, kayısıyı, inciri, kuş üzümünü ayrı ayrı kaselere koyup kaynattığınız suyla ıslatın. (Ben kettle kullanıyorum. ) O şekilde beklesin yumuşasınlar. Buğdaylar piştiğinde incir ve kayısınun suyunu süzüp küp küp doğracaksınız.
    4. Buğdayların pişmesi yaklaşık 40 -50 dakika sürer. Zaten buğdaylar iyice açılacaklar, patlayacaklar ve yumuşayacaklardır. Tadına bakarak yenecek kıvama gelip gelmediğini anlayabilirsiniz. Suyunu çok çektiyse sıcak su ekleyebilirsiniz.
    5. Buğdaylar pişince, içine sütü katın. Ben birine bir bardak diğerine kalan sütü koydum. Yıkayıp süzdüğünüz nohut ve fasulyeyide atın. Çok susuzsa su ekleyin. İçine üzüm ve kuş üzümünü katın. Bir iki taşım kaynasın. Sonra içine şekeri de bardak bardak atmaya başlayın. Karıştırıp tadına bakarak şekeri ilave edin. Ben tatlı olmasını seviyorum. Dolayısıyla birine 4 bardak diğerine 5 bardak şeker kattım. Şekerini attıktan sonra kapatmaya yakın incir ve kayısı katın. Özellikle incir aşurenin rengini kayultuyor.  O nedenle en son konuyor. Şekeri attıktan sonra bir taşım kaynayıp kapatın. Şekeri önce atarsanız veya çok pişirirseniz aşurenin dibi tutar.
    6. Altını kapattıktan sonra 1 tanesinin üstüne kapak kapatın. 5 dakika sonra kapakta biriken suyu ev hanesinin alnına sürün. Evinizin bereketinin artması için dua edin.
    7. Dağıtacağınız kaplara bölüp, önce tarçın ve çam fıstığı atıp, üstlerini ceviz , fındık ve antep fıstığı kırıkları ile süsleyip ve en sonda nar taneleri ile süsleyip dağıtın. Allah kabul etsin

22 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Canımmm Allah kabul etsin tekrarla
    rını nasip etsin.Ellerine sağlık en
    fes olsada yesem öpüyorum.Bursalı bloger toplantılarına katılsan tanışırız öpüyorum.

  2. Bir Dilim Düş dedi ki...

    Ellerine sağlık canımmmmmm ben aşuremin rengi olur da incirden falan kararırsa koyuyorum süt. :))))

    Sevgiler,
    Evren

  3. NİLOŞ PASTA dedi ki...

    Benimde en sevdiğim tatlıdır.
    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

  4. yeşim dedi ki...

    harika olmuş canım ellerine sağlık.Allah kabul etsin..iyi hafta sonları diliyorum.sevgilerimle..

  5. aslı dedi ki...

    Bayılırım!

    Sütle hiç denemedim ama rengi, kıvamı çok daha güzel olur herhalde.

    Allah kabul etsin, ellerine sağlık olsun.

    Sevgiler:)

  6. yemekbiraşk dedi ki...

    Allah kabul etsin bu sene yapmak istiyorum inşallah nasip olur.. güzel anlatımlı güzel tarif olmuş.. ellerine sağlık

  7. Tijen dedi ki...

    Nilay'cığım,
    Her aşure görüşümde suçluluk hissi duyuyorum iyi mi? Ben neden aşure yapmıyorum diye!

  8. Allah kabul etsin nilaycigim
    Dört gözle önümüzdeki haftayı bekliyorum, valide sultanım gelecek beraber yapacağız kısmette...
    Afiyetler olsun canım.

  9. Unknown dedi ki...

    AŞUREYİ ÇOK SEVERİM SABAHTAN BAŞLAYIP YATANA KADAR YİYEBİLİRİM.AŞUREYE BEN DE HER ZAMAN SÜT KOYARIM.O ZAMAN GERÇEKTEN HEM DAHA BEYAZ HEM DE DAHA LEZZETLİ OLUYOR .
    ALLAH KABUL ETSİN

  10. Unknown dedi ki...

    Allah kabul etsin ellerinize sağlık

  11. Unknown dedi ki...

    Bende aş sütle denemiştim ve gerçekten daha lezzetli oluyor.
    Ellerine sağlık canım
    Nefissssss görünüyor.

  12. bende mi bu sene sütlü denesem...güzel tarifiniz için teşekkürler...

  13. Tümay Öztürk dedi ki...

    Bende hiç süt koymadım merak ettim. seneye bende o şekilde deneyeyim çünkü bu seneki aşuremi haftasonu yaptım. Ellerine sağlık canım:)

  14. zeymurancafe dedi ki...

    hiç yemedım sütlüsünü emınım sutlusude harıkadır ellerıne sağlık canım

  15. Armina dedi ki...

    Allah kabul etsin, çok güzel bir aşure olmuş ellerine sağlık.

  16. Nilgün dedi ki...

    Ben de aşureye süt koyanlardanım. Gerçekten de nefis oluyor. Ellerine sağlık, Allah kabul etsin iyi haftalar...

  17. Limon çiçekleri dedi ki...

    Allah kabul etsin canım.Bende annemden öğrendiğim şekilde sütlü yaparım hep..rengide güzel oluyor böyle..

  18. nuray dedi ki...

    aşureye süt katınca rengi hiç hoşuma gitmedi. bi daha dener miyim, tadına bakınca bakıcam artık.

  19. sihirlirloklava dedi ki...

    Allah kabul etsin.Rengi çok güzel görünüyor.Programı annem de izlemiş, olur mu diye merak etmiştik :)

  20. Kelebek Etkisi dedi ki...

    Ellerine sağlık aşureye bayılırım ben neden yemek blogu gezdiğimde hep acıkıyorum ya:((

  21. Kelebek Etkisi dedi ki...

    Ellerine sağlık harika olmuş ben neden hep yemek blogu gezdiğimde acıkıyorum ya:((

  22. Kelebek Etkisi dedi ki...

    Ellerine sağlık harika olmuş ben neden hep yemek blogu gezdiğimde acıkıyorum ya:((