• Fırında Etli Patlıcan


    Merhabalar , patlıcan Türk yemeklerinin vazgeçilmezi. Biz de çok severek yiyoruz gerçekten. Her halini seviyorum. Etli , kıymalı , tavuklu çok güzel oluyor. Tavuk da patlıcana çok yakışıyor. Zeytinyağlısı da ayrı güzel. Siz hangisini tercih ederseniz.

    Ben artık patlıcanları tuzlu suda bekletmiyorum. Doğradıktan sonra tuzla ovuyorum. Kesinlikle patlıcanın tadı çok daha güzel oluyor. Yemeğe bazen hiç tuz koymuyorum yada kontrollü koyuyorum.

    Bugün Corono günlerinde 48.gün. 30 Nisan 2020 . Havada missss.

    Malzemeler:


    • yarım kilo kuzu eti yada dana eti ( ben dana kullandım)
    • 1 kilo patlıcan ( tophane seviyorum ben)
    • 1 adet büyük soğan
    • 3 diş sarımsak
    • 2 adet kırmızı biber
    • 5-6 üç burun biberi
    • domates mevsimi olmadığı için kullanmadım. Ama yaz ise 2 adet büyük domates . Domates varsa  1 yemek kaşığı salça . Ben de domates yok. 2 yemek kaşığı biber, domates karışık salça
    • Tuz, karabiber, pul biber istediğiniz baharat
    Yapılışı:

    1. Tophane ise patlıcan küp küp, normal patlıcan ise halka halka doğrayın. Tuz ile bir güzel ovun. Fırın kağıdını yağlayın. Patlıcanları serin. Patlıcanları da yağlayın. 200 derecede kızarana kadar  kontrollü olarak pişirin , 20-25 dakika kadar sürüyor. İsterseniz patlıcanları yağda kızartabilirsiniz. 
    2. Eğer kuzu eti ise kullanacaksanız et ile başlıyorsunuz. . Kuzu etini tencerenize atın. Suyunu bırakıp çekene kadar pişirin. Üzerine 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyun. Yemeklik doğradığınız soğanı, biberleri, sarımsakları ekleyin öldürün. Domates kullanacaksanız,  soğanlarınız ölünce domatesleri de küp küp doğrayın ekleyin.  Baharatlarını tuzunu ekleyin. 5 -10 dakika da kıvama geldiğini anlarsanız.
    3. Eğer dana eti kullanacaksanız, dana etlerini düdüklüde 30 dakika pişirin . Ben suyunu biraz fazla koyup ayrıca çorba da yapıyorum. Bir tavada 2 yemek kaşığı zeytinyağında yemeklik doğradığınız soğanı, biberleri, sarımsakları ekleyin öldürün.  Baharatlarını tuzunu ekleyin. Düdüklüde pişirdiniz etleri ekletin . Bir iki karıştırıp altını kapatın.
    4. Patlıcanları borcama dizin. Pişirdiğiniz etleri üzerine yayın. 1 kase  suda salçayı inceltin. Yemeğe ekleyin. Fırında 200 derecede suyunun çoğunu çekene ve kızarana kadar pişirin.


0 yorum: