• Karmaca - Pırasalı Kek


    Daha önce ne duymuştum ne de yemiştim. İçindeki malzemeleri görünce güzel olacağını anladım. Tarif Dilekmutfakta'dan geliyor.

    Biraz değişiklik var. Mecburen çünkü ben de yarım demet pırasa vardı.Bir de malzemeleri bardak ölçüsünde vermeye çalıştım.

    Corono günlerinde 11 . gündeyiz. Bizde bu akşam salçadan domates çorba ve karmaca var.

    Malzemeler:

    • 4 su bardağı mısır unu
    • 1 su bardağı beyaz un
    • yarım bağ pırasa ve 1 büyük soğan kullandım. Aslında 1 bağ pırasa olacak, soğan yok.
    • 1 paket kabartma tozu
    • 1 tatlı kaşığı tuz
    • yarım çay bardağı sıvıyağ
    • 6 bardak kaynar su
    • 2 yemek kaşığı domates biber salçası karışımı
    Yapılışı:
    1. Pırasaları 4 'e bölüp, yemeklik soğan gibi doğrayın. Üzerine 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağı koyup kavurun. Tuz ekleyin. Salça ekleyip 5 dakika kadar daha kavurun.
    2. Bir kapta unu, kabartma tozunu, tuzu ekleyin karıştırın. Üzerine pırasayı ekleyin. Sıvıyağı ekleyin karıştırın.Suyu yavaş ekyerek karıştırmaya devam edin . Koyu kek kıvamında olacak.
    3. Dikdörtgen borcamı yağlayın. Üzerine pırasalı keki dökün. Üzerini zeytinyağı ve toz kırmızı biber serperek düzeltin. 200 derecede yaklaşık 40 dakika üzeri kızarana kadar pişirin

0 yorum: