• Çiriş otu - Çiriş otu ile yumurtalı kavurma



    Çiriş otunu takdimimdir. Bu zamana kadar bir çok ot denedim. Eşim her seferinde "insanlar ıspanağı bulmuşlar ne gerek var denemeye, ne gerek var amerikayı yeniden keşfetmeye" demişti. Ama bu çiriş otunu pişirdikten sonra baktım bu hafta pazardan kendisi alıp getirmiş. Gerçekten bende çok beğendim. İlk defa bir ot bu kadar sevilerek yenildi bizim evde . Bu arada otlar ta Erzurum'dan gelmiş :)

    Hem zeytinyağlı ıspanak yemeği gibi yaptım hem de aşağıdaki gibi yumurtalı kavurmasını. Her ikisi de gerçekten çok güzel oldu.

    Çiriş otu zambağa benziyor. Zambakgiller familyasındanmış.
    Çiriş otu (sarı zambak) faydaları* Kadınlardaki beyaz akıntıyı giderir.
    * Müzmin ağrıları geçirir.
    * İdrarı söktürür.
    * Adet düzensizliklerini giderir.
    * Saçkıran tedavisinde kullanılır.
    * Romatizmal ağrılara iyi gelir.



    Yemeğini ve yumurtalı kavurmasını yapmak için kök kısımlarındaki zarı çıkarıyorsunuz. O zar tüm yaprakları bir arada tutan kısım zaten. Bol suda yıkıyorsunuz.Yaprakları 2 - 3 cm. kesiyorsunuz.
    Yemeği için
    1 büyük soğanı yemeklik doğrayın. Zeytinyağında kavurun. 1 yemek kaşığı salça ekleyin. Çirişleri de ekleyin. Bir iki kavurup üstüne çıkacak kadar su ekleyin. 1 avuçta bulgur atın. Tuzunu biberini ekleyin. Çirişler yumuşayıncaya ve bulgurlar pişinceye kadar pişirin.
    Yumurtalı kavurma
    1 adet büyük soğanı yemeklik doğrayın. Zeytinyağında kavurun. Üstüne çiriş otlarını atın doğramaya devam edin. Tuzunu baharatını ekleyin. Çirişler yumuşsyıp pişinceya kadar pişirin.
    Tavada 1 yemek kaşığı tereyağı eritin. İçine 3 adet yumurtayı kırın. Yumurtalar pişsin. Sonra yumurtaları tahta kaşıkla parçalayıp çirişlere ekleyin. Ben içine direk kırmıyorum yoksa bulamaç gibi oluyor yumurtalar


8 yorum:

  1. bademlebuduk dedi ki...

    yöresel bir ot sanırım?

  2. durutarifler dedi ki...

    Biz Bursa'da bulduk valla :)

  3. kış güneşi dedi ki...

    Canım bu harika olmuş ellerine sağlık tam sağlık yemeği olmuş

  4. Aldim kuzum sifa olsun. Eline saglik mmmmmm.

  5. Unknown dedi ki...

    geçenlerde bir arkadaşın blogunda ilk defa bu ota tanık olmuştum,daha önce hiç yemedim,ama görürsem alıcam bende,ellerine sağlık :)

  6. Unknown dedi ki...

    Ben de duymuştum ama hiç yemedim denemek lazım ellerine sağlık sevgiler...

  7. mutfagabuyrun dedi ki...

    ben bu otu hiç ilmiyorum ama kavurmasıda çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler.

  8. geçen gün "oğlak kızları"nda okumuştum..bu hafta pazarda da gördüm çok revaçta bir ot bugünlerde çiriş.daha bizde pişmedi,size afiyet olsun..