• Mantarlı Kıymalı Makarna


    Tarifin aslı Kibele'nin Sofrası'nda. Benim ki tariften milim şaştı ama nasıl mı oldu ? İnanılmaz güzel. İçinde mantar olacak, kıyma olacak bir de beşamel sos ve kaşar olacak tabii ki güzel olacak. Yemesi güzel, bol kalorili bir yemek. Hafta sonu bayram yapmak isteyenlere duyurulur.
    Malzemeler:
    • 1 paket kalın Fettuchine makarna (tarifin aslı lazanya ile yapılmıştı)
    • 1 paket mantar
    • 300 gr kıyma
    • 2 adet soğan
    • nane, tuz, fesleğen
    • 1/4 demet maydanoz
    • Beşamel sos için: 1 litre süt, 3 çorba kaşığı dolusu un, 1 yemek kaşığı tereyağ ve yarım bardak kadar kaşar
    • Üzerine: rendelenmiş 1 kase kaşar
    Yapılışı:
    1. Kıymaları sıvıyağ ile en az 10 dakika kavurun. Üstüne yemeklik doğranmış soğanı da atın, kavurmaya devam edin. İnce ince doğradığınız mantarı da ekleyip kavurmaya devam edin. İndirmeye yakın içine maydanoz, tuz, nane ve fesleğeni ekleyin.
    2. Beşamel sosu hazırlayın. Tereyağda unu yine 5-6 dakika olmak üzere kavurun. Soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra yavaş yavaş sütü katın. Ben yine de içine el blandırı daldırıyorum. Yoksa çok uğraşıyorum. Kaşarıda üstüne ekleyin
    3. Makarnayı tuzlu suda haşlayın. Fırın kabını yağlayın. Sonra üst üste makarna, beşamel sos ve kıymalı harçtan koyun. En üste bolca beşamel sos dökün. Fırınlayın. Çıkarmanıza yakın kaşar serpin. Tekrar fırınlayın. Sonrada afiyetle yiyin.

7 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgilerimle...

  2. Unknown dedi ki...

    Nilaycımmm canım Banumun sayfasında
    yer alan her lezzet mükemmel senind
    ellerine sağlık canım harika sımsıcak sevgiler...

  3. birsence dedi ki...

    ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor...

  4. Anne İş'te dedi ki...

    ben de ödülünüz var:))

  5. banu gökşin dedi ki...

    CANIM BENIM NEFIS GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK
    IYI HAFTA SONLARI SEVGILER...

  6. Yasemin dedi ki...

    mantar olmasa tam super olurdu :D ben mantar sevmiyorumda :D
    ama kiymali superrr. ellerine saglik!

  7. armina dedi ki...

    Nasılda güzel görünüyor, ellerine sağlık canım.