• Etli Lahana Sarması

    Kardeşim "abla blogunda lahana sarması tarifi yok. Ben yapamıyorum, ekler misin ?" dedi . İstek üzerine hemen eklendi. Lahana sarmasının, etli yaprak sarmasından bir farkı yok. Çok daha kolay. Lahanaları sarıp sarıp sıkıp koyuyorsun. Şekli çok güzel olmuş önemli olmuyor. Onlar pişince düzgün bir şekli alıyorlar nedense :)))

    Malzemeler:
    • 1 lahananın yaprak kısımları
    • 300 gr kıyma
    • 1 su bardağı pirinç
    • 1 büyük boy soğan rendesi
    • 1 küçük domates rendesi (şart değil)
    • tuz, karabiber, 1 çay kaşığı yenibahar , 2 yemek kaşığı dolusu belki daha bile fazla nane,
    • 1/3 demet maydanoz
    • 1 yemek kaşığı dolusu salça ve sıvı yağ

    Yapılışı:

    1. Lahana ters çevrilir. Dip kısmında yaprakların yönüne göre çizik atılarak (kesilerek) yapraklar düzgünce çıkarılır. Çıkan yapraklar yayvan bir tencerede haşlanır. Haşlamada 5-6 dakika tutun. Yoksa lahana yaprakları erir gider. Sarmaya çalıştığınızda inceceik bir şey olur ve saramazsınız.
    2. Salça ve sıvı yağ hariç tüm malzemeyi karıştırıp dolmanın içini hazırlayın. Lahanaları büyüklüklerine göre 3-4'e ayırabilirsiniz. Küçük yaprakları bir kerede yada 2'ye ayırıp kullanabilirsiniz. Lahanayı sardıktan sonra avucunuz içinde sıkın. Suyu aksın. Sonra tencereye dizin.
    3. Dolmaların üstüne salçalı sos hazırlayın. Bu sos şart değil ama dolmaya yakışıyor. Dolma bence daha lezzetli oluyor. Salçayı sulandırın, içine yağıda katıp bir küçük kapta kaynatın. Lahanaların üstüne dökün ve yemeği pirinçler pişene kadar pişirin.

4 yorum:

  1. SEDEF dedi ki...

    Ablam benim yaa. Ayy Ayy nasıl severim. Anneciğim yapar biz yeriz. Ben kendime güvenip hiç yapmadım. Sen bir pek kolay anlatmışsın. Ben aldım o tabaktakileri.

  2. Unknown dedi ki...

    Canım ellerine sağlık ben çok severim ama evimin 3 erkeği bu şekilde yemediği için sayfamdada yayınladığım bohçaları yapıyorum mutlu haftalar sevgiler...

  3. Betül İnce dedi ki...

    Ben hiç beceremedim biliyor musun, hep annem yapardı. Bayılırım, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

  4. Anne İş'te dedi ki...

    offffffff anam offfffffff dedim;olmaz ki ma Nilay'cım.
    Beni can evimden vurdun!