• Uludağ'a Teleferik'le Çıkmak

Eşim kaç zamandır "bu kadar senedir Bursa'dayız, teleferikle Uludağ'a bir çıkmadık" diye söylenip duyuyordu. Ben hıııı ,tabi tabi şeklinde geçiştiriyordum. Ben biraz Tırsık Can' ımdır. Bir yandan korkuyorum bir yandan da merak ediyorum. Neyse bu böyle bir zaman gitti. Bu sefer oğluşa yanaştı babamız. Ama baktı Ata'dan da fayda yok. Bir yandan da diyorum acaba bu sefer yalnız gitse. Bir yandan diyorum bu fırsatı kaçırma. Neyse ben de "tamam dedim ya. Ben teleferikte ayağa kalkmam , camlardan bakmam, beraber gidelim." Zaten biz karı koca yapışık ikizlerizdir, senelerdir beraber gezeriz.

Neyse sabah 10 gibi arabayla Teleferik mahallesi, Teferrüç' e gittik. Her 40 dakikada bir yukarı teleferik çıkıyormuş. Biz gittiğimizde 10 dakikası kalmıştı. Hemen koşarak bindik. Ben oturdum ve hafif yükselerek bir kaç kez dümdüz karşılara baktım. O zoraki bakışlarda bile manzara nefisti. Teleferiğe 2 kişi bindik. Hakan ve ben. Teleferik hareket ettikten sonra bir de yanımızda Yusuf belirdi.

10 dakika içinde Kadıyayla'ya geldik. Burada teleferikten inip, 10 dakika bekleyip diğer teleferikle Sarıalan'a çıkıyorsunuz. Kadıyayla'da ben kayda değer bir şey göremedim.

Yaklaşık bir 10 dakika da Sarıalan yolu tutuyor. Yani bekleme ile beraber Sarıalan'a 30 dakikada varıyorsunuz. Kadıyayla- Sarıalan etabı daha kolay sanki. Yalnız burada da kaynana çukuru diye bir yer var. Bu çukurun yüksekliği 160 m. imiş. Kaynanasını getirenler burada bırakıyorlar.

Sarıalan'a gelince gözlerime inanamadım. Parke taş döşenmiş yollar. Arada masalar. Orman, cami bile var. Yazın kalmak için odalar (gerçi pek bakımsız geldi.) , lokantalar. Bir tanesinde otelde varmış gibi geldi bana ve bu yer daha iyi göründü gözüme. Bilmem bence kalıncaksa oteller bölgesine çıkmak daha mantıklı. Büfeler var. Ekmek içi köfte , sucuk , gözleme satıyorlar. Fiyatları sizler için sorduğumda; köfte ve sucuk 7 ytl, gözlemeye 4 ytl dedi. Çayda 2 ytl. Biz yanımıza sandviç yapıp almıştık , kolayla beraber yedik.

Ben bir ara ormanın içine doğru fazla yürümüşüm, köpekler havlamaya başladı. Tırsık Can öyle bir koştum ki, eminim 100 m. rekoru tarafımdan kırılmıştır. Bu dakikadan itibaren yanımıza bir kişi daha eklendi. Hakan, ben , Yusuf ve Yusuf gezmeye başladık. Neyse ben çok belli etmemeye çalıştım. Eimde 3 adet taşla gezdim :))

Sarıalan'da da her yerde olduğu gibi bir Bakacak denilen mevki var. Ben Türkiye'de gördüğüm tüm Bakacak mevkileri çok beğendim. Bu tür yerlerin adını da kim koyduysa süper koymuş. BAKACAK. Bu Bakacak' ta beni yanıltmadı. Nefisss bir Bursa manzarası. Sadece Bursa'da değil. Gemlik körfezi, Mudanya, Uluabat gölüne kadar her yer görünüyor. Orada , sessizlikte uzun süre Bursa'yı seyrettik.

İnsanlar için hazırlanıp , temizlenmiş ve hatta çeşitli yerlerine spor aletleri konmuş ormanda (Adı da Genç Yaşayın Parkuru) ve biz gittiğimizde kurumuş dere yatağında gezindik. Piknik masasına oturup , sandviçlerimizi yedik. Allah'ın bir çok muhteşem yetisinin yanında kaya bahçelerinde göstermiş olduğu peyzaj mimarlığı harikasına tekrar tekrar baktık.

Güneşte tişörtle gezdik. Ormanın içinde üşüdük. Ben hatta hırkayla gezdim bir süre. Bursa'dan rahat 6-7 derece fark vardı.

Sarıalan'dan Uludağ'a 2.5 ytl'ye minibüsler kalkıyor. 7 dakikada Uludağ' a varıyor. Toplam Bursa Uludağ arası teleferikle 40 dakika sürüyor. Kışın minibüslerle veya özel arabanızla Uludağ'a bu kadar sürede varmanız mümkün değil. Teleferikle Uludağ çıkmak için nette araştırma yaparken Teleferiğe kayaklarla binmenin yasak olduğunu okumuştum. Ama teleferik içinde sorduğum görevli böyle bir şey olmadığını söyledi. Tabii bu yarım yamalak bilgiyle elimizde kayaklarla teleferikte kalmakta var ama denemeye değer.

Çok harika bir gündü. Bol bol foto çektik. Hakan Japon tarafını gösterdi tekrar. Hiyaa hong cong diye geze geze bol bol foto çekti. En kısa zamanda bizim tayfayla beraber gelmek istiyoruz tekrar.

Dönüşte ne mi oldu ? AAA bir baktım elimdeki taşlar yok olmuş. Ne zaman bıraktım ben onları ? Sonra sadece Hakan'la ben kalmışız. Yusuf Yusuf ayrılmış yanımızdan. Teleferikte de bakına bakına Bursa'ya indim. Keşke gelişte de öyle yapsaymışım. Boşuna korkmuşum ve o eşsiz manzarayı kaçırmışım. Neyse nasıl olsa en kısa zamanda tekrar çıkacağım.

1. Melis'in Annesi dedi ki...

Nilaycım süper bir gezi yazısı olmuş, Yusufları orda bırakmakla da iyi etmişsiniz:))) pek iyi arkadaş değiller zaten!

2. zero dedi ki...

Haha en sonunda Yusuf Yusuf'un yanınızdan ayrılmasına sevindim:) Güzel bir gezi olduğu satırlarından belli zaten. Bana milattan önce kadar eski gelen bir zamanda geçmiştim ben de o yollardan:) Kimbilir, acaba bu kış düşer mi yollar o tarafa? Ama özlemişim kesin, onu anladım:)

3. çok keyifli bir gezinti olmuş ama bir dahaki sefere bence de aşağılara bak,ben uçakta bile cam kenarına oturup tepeden izlerim heryeri.bayılırım kuşbakışı bakmaya.biraz adrenalinin kimseye zararı olmaz

4. Adsız dedi ki...

Ahhh Nilaycim nasil da denk geldi öyle. Eşimle ne zamandiı çıkalım diyoruz teleferikle şöyle bir gezelim. Hatta yarın mesai yapmazsa kocam gidecez. Hevesliyidim zaten şidi iyice heveslendim. HArika fotolar, bayıldım. Bir an önce bende gidip çekeyim :))))

5. durutarifler dedi ki...

Gönenç'cim hem korkarım hem giderim benimkisi.

Zero'cum gel hem tanışalım. Hemi de ben tekrar teleferiğe bineyim.

Yasemin benim diğer adım tırsık Can.

Gidin arkadaşım , al goncanı çıkın beraber. çok güzeldi çok.

6. Ayşe dedi ki...

Gecen yaz teleferikle birkac kez yaptik biz bu anlattiklarini, hem de Yusuf filan yoktu bizimle, Omer'le gittik biz :)))) Ah ah, Pala'nin Yeri vardir orda, koktu simdi burnuma :))Mis gibi dag havasi, insan sansli hissediyor kendini Bursali oldugu icin.. Telesiyejlere de bindik biz sahi ama sonra kaza oldu hatirlarsan, ondan sonra vazgectik biz :(

7. durutarifler dedi ki...

Evet Ayse'cim biz çok şanslıyız. Bir yanda dağ bir yanda deniz. Pala'nın yerine beraber gidelim. Ben zaten artık Yusuf'la gitmiyorum. :)))

8. Süper bir gezi olmuş. Bende bu yusuf kim diyorum :) Ah ben bilirim o yusufları , yükseklerde gezerken hep gelirler :)

9. durutarifler dedi ki...

Neyse ablacım. Dönerken yoktular yanımda. :)))

10. Betül İnce dedi ki...

Nilay'cığım,

Harika buralar, hiç görmedim. Ama yusuf yusuf'un ne veya kim olduğunu merak ettim.

Sevgilerimle.

11. durutarifler dedi ki...

Betül'cüm Yusuf Yusuf argo tabirle çok korkmak demek. Ben karadeniz yayla yollarında da çok korkmuştum.

12. Idilmidil dedi ki...

ben senin bu kadar tirsik can oldugunu bilmezdim. nasil yatili okudun sen öyle bakiim:-)
    beni de herkes cok cesaretli sanir. yüksekden degilde yilda 150 bin milde ucsam ucaktan korkarim:) birde adi bile ürküten yilandan.
    neyse siz gelin buraya. biz hafta sonlari hava uyarsa genelde alp lere cikiyoruz, daglarin arasindaki göller ve kücük köyler.. muhtesem.

13. Flame dedi ki...

Yusuf yusuf uğramazsa olmaz Nilaycım. Telederiğe hiç binmedim ama yükseklik korkum vardır benim. Uçmak dışında :)

Ama amaaa yusufsuz hayattata çekilmez. En büyük adrenalin o :)))

14. durutarifler dedi ki...

İdil midil gerçekten gelmek istiyoruz. Biz Hakan'la dağ taş gezmeye bayılıyoruz. Bu yemekler nasıl eritiliyor zannediyorsun.

15. durutarifler dedi ki...

Flame'cim nefis manzaralar görüyorsunuz . Mutlaka deneyin. Sizin içinde Bursa çok yakın sayılır gerçekten.

16. Ne güzel bir gezi olmuş.Şu yapışık ikiziz lafınada çok güldüm valla:))Sevgilerle.

17. Unknown dedi ki...

Nilaycım şimdi okudum yazını. Süper bir gün geçirmişsiniz. Yusuf'un sonradan ne olduğunu anlayınca çok hoşuma gitti ilahi ya :))) Onun bir süre sonra kaybolmasına sevindim. Capon kocan da harika resimler çekmiş yine haaa :)))

18. durutarifler dedi ki...

Gökkuşağının rengi tam 20 yıl oldu. Allah bozmasın

Nagehan'cım teşekkür ederim. 1 Gbyt doldurdu benim goncam yine

19. Yeliz dedi ki...

ne hoş bir gezi olmuş valla bende isterim:)

20. zuzuların annesi dedi ki...

Nilay'cım ilahi çok güldürdün beni 'Yusuf Yusuf' ha? :))))
    Yıllar önce biz 1 ay boyunca kalmıştık Sarıalanda,hemde çadırda acayip bir maceraydı.Çok severim mis gibi hava,sis basardı bazen...
    Çok güzeldi Çoook :))
    Baharda bir organizasyon yapalım aslında ne güzel olur:)))

21. durutarifler dedi ki...

Yeliz vallahi tavsiye ederim

Banu'cum yapalim yapalim organizasyon. Gidelim gidelim dağlara

22. fortuna dedi ki...

nilay ne güzel anlatmışsın.ben de yazın samsunda teleferikle amisos tepesine çıktım.çok zevkli gerçekten..

23. yepyeniurunler dedi ki...

Merhaba,
    Konuyla alakasız olacak biraz ama hafta sonu için Çekirge civarında termal, temiz ve uygun fiyatlı bir otel arıyorum. Bildiğiniz böyle bir yer var mı? Paylaşabilirseniz çok sevinirim.

sevgilerimle

24. Adsız dedi ki...

Yazıyı çok hızlı okuduğum için Yusufu çocuğunuz sandım iyi mi.Hatta sizi biraz kınamış oldum.

25. durutarifler dedi ki...

Bu yazıyı tekrar okuyunca ne kadar çok güldüm. Anılar canlandı gözümde.
    Teleferik değiştikten sonra tekrar denemek lazım :)