• Üzümlü kurabiye


    Evde en çok yapılan kurabiyenin tarifi yokmuş 🤦‍♀️ herhalde nasıl olsa yayınlamışımdır diye hiç foto çekmemişim. Bu kurabiyeleri de buzluktan çıkardım foto çekmek için. Ben yaptığım kurabiyeleri buzluğa atıp her gün 1 tane çıkarıp çıkarıp yiyorum hatta buzlu buzlu 🤦‍♀️ eeee bu kilolular nasıl alındıııı.

    Malzeme:

    1 su bardağı toz şeker
    250 gr tereyağ oda ısısında .
    Bir su bardağı sıvı yağ
    3 yemek kaşıığı yoğurt
    1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanillin
    2 yumurta ( bir tanesi komple, 1 tanesinin yumurta beyazı içine konacak)
    Alabildiği kadar un. 4 bardak önce koyun. Sonra dikkatli ama malzeme fazla olduğu için bayağı yer un.1.5 tepsi kurabiye çıkar.
    1 su bardağı kuru üzüm hatta daha fazla
    1 yemek kaşığı zencefil benim olmazsa olmazım
    Üzeri için toz şeker
    Yapılışı:

    Un hariç tüm malzemeyi bir kaba koyuyorum. Elenmiş unu içine yavaş yavaş katıyorum. Elinize yapışmayacak bir hamur elde edeceksiniz. Sıvıyağ ve toz şeker kullandığımız için biraz yapışık bir hamur oluyor. Ben toz şekeri rondodan çekip koyuyorum ki çok yapışmasın. Çok un koyup çok sert bir hamur yapmayın. Elinize yapışmadığı anda olmuş demektir.
    Yuvarlak yuvarlak ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, fırın tepsisine diziyorum. Üstlerine yumurta sarıdı sürüp, tutam tutam toz şeker serpin. Bazılarına tarçında serpilebilir . 180 derecede hafif üstleri kızarıncaya kadar pişiriyorum.

     

0 yorum: