• Karamelli Mandalinalı Kek


    Çok uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti. Keserken mandalinalarım suyu akan yumtuşacık, harika bir kek oldu . Ben çok beğendim . Mandalinalar geçmeden inşallah dener sizde seversiniz
    🧁 1 bardak şekeri tavaya alın orta kısım ateşte sürekli karıştırarak iyice eriyinceye kadar karıştırın. Sertleşincw korkmayın az altını açın illaki hepsi eriyor. İçine 1 tatlı kaşığı tereyağ atın iyice eriyince karıştırın. Önceden Kelepçeli kabın altına yanmaz kağıt koyun yada yuvarlak borcumda olur . Karamel pişer pişmez dökün ve yayın . Eğer borcum kullanacaksanız güzelce yerleştirmek için yanmaz kağıdı sudan geçirin ve elimizle iyice buruşturup yumuşatıp serin . Daha kolay şekil alır .
    🧁üzerine eninden ikiye bölünmüş mandalinaları dizin . İplerin ayıklayın ve kesik kısımları Karamele batacak.
    🧁 üzerine istediğiniz kek tarifi yapıp dökün . Ben 1 bardak şekerle 3 yumurta çırptım. Üzerine 1 bardak süt, 1 çay bardağı sıvıyağ döktüm karıştırdım. 3 su bardağı unu, 1 paket vanilya ve kabartma tozunu eledim koydum . Tabi bende olmazsa olmaz 1 tatlı kaşığı zencefil de var. Mandalinaların üzerine döküp 180 derecede yaklaşık 35-40 dakika pişirdim 
     

0 yorum: