• Zeytinli Poğoça 2


    Hani zeytin ezmesi yapmıştım ya , 2 post önce yayınlamıştım. Önce ondan zeytinli çıtır börek yaptım , sonra zeytinli poğoça yaptım. Daha önce zeytinli çıtır böreği yayınladım. Şimdi de zeytinli poğoçayı yayınlıyorum.

    Ben pişirdiğim kurabiyelerimi ve poğoçalarımı buzluğa atıyorum. Sonra çıkarıp çıkarıp yiyiyoruz. Bugün corono günlerinde 35. gün

    Zeytin ezmesini tarifi burada tıklayabilirsiniz.
    Zeytinli çıtır börek tarifi ise burada tıklayabilirsiniz.

    Malzemeler


    • İçi için 1 tabak zeytin ezmesi ve 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası, üzeri için kekik
    • Hamuru için yarım paket margarin veya o miktarda tereyağ ( ben tereyağ kullandım), 1 aida bardağı sıvı yağ, 1 su bardağı yoğurt, 2 yumurta (1 tanesinin beyazı hamura sarısı üzerine), 1 paket kabartma tozu, 3- 4 su bardağı kadar un, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı şeker varsa 1 tatlı kaşığı mahlep
    Yapılışı:

      1. 1 yumurtanın sarısı hariç  diğer  tüm malzemeler yoğurma kabına konur. Elinize yapışan ama çok da cıvık olmayan bir hamur kıvamına gelene kadar un konur. Hamuru çok sıkmayın sert bir poğoça olur.
      2. Ben hamuru 4' e ayırdım. Merdane ile her bir hamuru dikdörtgen yaptım. Yaklaşık 20 cm. , 10 cm kadar. Sonra zeytin ezmesini 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası ile karıştırdım. 4 hamuru yetecek kadar 4'e ayırdım. Hamurun üzerine sürdüm. Sonra hamuru rulo yaptım. 3'er parmak aralığı ile kesip, yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim
      3. Üzerlerine yumurta sarısı serip, kekik serpip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.





    1 yorum:

    1. Poğaçada benim tercihim zeytindir öncelikli olarak. Ellerinize sağlık.. Zeytin ezmesini pizza yaparken de kullanıyorum.. Güzel oluyor.