• Sütlü Ekmek


    İlk tepsiye dizdiğimde 


    Sabah en az 8 saat beklediğinde


    Piştikten sonra

    Ekmek yapımında kendimi aştım. Her 2 -3 günde bir ekmek yapıyorum. Normalde haftada 1 ekmek yerdik, şimdi 2-3 günde bir yaptığım ekmekler bitiyor. Ben de bol bol denemeler yapıyorum.

    Bugün Corono günlerinde 39. gün. Alıştım artık evde olmaya. Tarifi Falez Kitchen'dan geliyor . Miktarda biraz değişiklik var. https://falezkitchen.wordpress.com/2020/04/20/sutlu-ekmek/

    Üzeri kabuk , içi yumuşacık bir o kadar da lezzetli bir ekmek oldu.

    Malzemeler:


    • 3 su bardağı beyaz un, 2 su bardağı tam tahıllı un
    • 2 bardağı süt
    • 2 tatlı kaşığı kuru maya, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz
    • yarım çay bardağı zeytinyağı
    • üzerine susam, çörek otu, chia tohumu, keten tohumu kullandım. 
    Yapılışı:
    1. Kuru mayayı ılık süt, şeker ile karıştırıp 15 dakika kadar aktifleşmesini bekleyin. Sonra zeytinyağı, unları, tuzu katın ve ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde edin. Çok un katmayın sertleşmesin. 10 dakika tezgahınızda yoğurun. Üzerini kapatıp 1 saat kadar bekletin. 2 katı kadar olacak
    2. Ben dikdörtgen borcam kullandım. Borcamı yağladım. Hamurumu tartttım 1500 gr geldi.Hamurumu dikdörtgen yaptım. 15'e ayırdım. Hepsini mutfak tartısı kullanarak 100'er gram bezelere ayırdım.  Öyle çok dikkat etmedim gerçi 98, 102 gr. neyse. Sonra kendi etraflarında döndürerek , içine içine katlayarak yuvarlaklar elde ettim. Üstlerini suya batırdım, sonra tohuma batırdım borcama dizdim.
    3. En az 8 saat buzdolabında beklettim. Akşam yaptım hamurumu, naylon torbaya koydum. Yapışmasın diye hamurların ortasına kabak soyacağı koydum ki yükselsin, naylon torba yapışmasın. Sabah kalkınca önce 200 derece 20-25 dakika, sonra 180 derece 20-25 dakika iyice kızarana kadar pişirin.