• Zeytin Ezmesi


    Bugün Corono günlerinde 28. gün . Neredeyse 1 aydır evdeyiz. Bu günlerin bir an önce sağlık ile atlatmak en büyük dileğimiz.

    Kahvaltılık bir tarif . Ben aynı zamanda böreklerin için de de kullanıyorum.

    Malzemeler:

    • 1 yemek tabağı zeytin
    • 1 çay kaşığı kuru kekik, 1 tatlı kaşığı nane
    • 3 diş sarımsak
    • 1 kahve fincanı zeytinyağı (seviyor zeytinyağını isterseniz daha fazla ilave de edilebilir.) 
    • yarım limon suyu
    Yapılışı
    1. Ben zeytinleri , rondaya 2-3 kere basarak , çok parçalamadan rondodan geçiriyorum. Böylece çekirdeklerinden zeytinler ayrılmış oluyor. Sonra içlerinden elimle zeytinleri ayıklıyorum. Böylece çekirdekleri ayrılmış zeytin elde ediyoruz.
    2. Rondoya diğer malzemeleri koyup hep birlikte çekiyoruz. Bir cam kavanoza doldurup, ister kahvaltı da , ister çörekde, ister börek de kullanıyoruz. 

0 yorum: