• Mini Ekmek Yapımı



    Merhabalar bu Corona günlerinde herkese sağlık diliyorum. Bir an önce tüm dünyanın bu beladan kurtulmasını diliyorum. 
    Eşim kapalı ambalaj içinde ekmek bulamayınca bana maya ve 5 kg'lık un almış gelmiş. Ekmeğimizi evde yapmaya başladık. Çok da güzel oldu. Bundan sonrada üzgünüm ki sürekli evde yapmaya devam ederiz.

    Malzemeler :


    • Ben 1 paket Dr. Oetker ekşi maya kullandım. Diğer mayalarda olur.
    • 1 silme yemek kaşığı şeker
    • 1 silme tatlı kaşığı tuz 
    • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
    • 1.5 bardak su
    • 4 yada 4.5 bardak un ( ben şimdilik beyaz un kullandım ama bunu çeşitlendiririm mutlaka )
    • 2 yemek kaşığı yoğurt (zorunda değilsiniz benim hoşuma gidiyor)
    Yapılışı:
    1. Normal oda sıcaklığında 1.5 bardak suyun içine şekeri , tuzu ve mayayı atalım karıştıralım . 15 dakika bekleyelim aktive olsun.
    2. Bir kaba 4 bardak unu alın. Sonrasını yavaş yavaş ilave edeceğiz. Ortasına yağı, yoğurdu, mayayı koyun. İster önce kaşıkla sonra elle, yada direk elini daldırın . Elinize yapışan ( çok da değil tabii) bir yumuşak hamur elde edeceğiz. Ekmek ve poğaça'nın püf noktası fazla un yememiş yumuşak hamurdur. 
    3. Üzerini streç film ile kaplayıp, oda sıcaklığında bekletin. 1.5 , 2 saat sonra 2 katına varacaktır.
    4. Kaptan çıkarırken kenarlarından başlayarak hafif hafif  yoğurun. Un serpilmiş tezgahın üzerine çıkarın. Unun üzerinde biraz toparlayın. Kolay bölüştürmek için uzun bir hamur yapabilirsiniz. Portakal büyüklüğünde hamur koparın. Benim yaptığım hamurdan 6 adet çıktı.
    5. Hamurlarını kenarlardan alıp ortaya ortaya doğru alarak yoğurun. Elinize çok yapışırsa un serpebilirsiniz. Yuvarlak yaptığınız hamurları yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Hamurun ortasına değilde sağ tarafına daha yakın bıçakla bir kesik atın. Üzerine tel süzgeçle ( çay süzgeci de olur ) un serpin. Bir 20 dakika daha tepsi ile bekletin. 180 derecede yaklaşık 30 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.
    6. Fırının altına bir fırın kabının içinde su koymayı unutmayın.

0 yorum: