• Şeftalili Cheesecake


    Tam bir yaz tatlısı. Benim bu seneki kurban bayramı tatlım :) . Yazlıkta bayram olunca tatlıda böyle soğuk soğuk yenen bir tatlı oluyor.
    Bayılıyorum cheesecake'e . Şeftalili ilk deneme. İki adet küçük kare borcama yaptım.

    Tabanı: 2 paket eti burçak, 2 yemek kaşığı tereyağ, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 yemek kaşığı nişasta

    Kreması: 200 ml'lik krema, 3 yumurta, 400 gr'lık labne peynir, 1 su bardağı toz şeker, 4 yemek kaşığı un

    Şeftalili sosu için: 2 adet büyük şeftali , 2 yemek kaşığı nişasta ( dolu dolu değil) , 2 su bardağı su, 6 yemek kaşığı şeker

    Yapılışı:

    1) Eti burçağı rondodan geçirip toz yapın ( rondo yoktu yazlıkta ben havan tokmağı ile döverek toz yaptım.) tereyağı eritin ama kaynatmayın, tarçın ve nişasta ile karıştırıp hamur yapın. Tepsinizin tabanına elinizle yayın.
    2) Krema ile labne peyniri karıştırın. Şekeri ekleyip tekrar karıştırın. Oda sıcaklığına gelmiş Yumurtanın beyazını bir tutam tuz ve 1 tutam şeker ile başka bir kapta çırpın. Kar gibi beyaz olsun. Yumurtanın sarılarını da atıp çırpın. Diğer karışıma ekleyin . Ununu da ekleyip nazikçe hep aynı yönde döndürerek kaşık ile karıştırın ve burçaklı tabanın üstüne dökün. Üstü hafif kızarana kadar 180 derece de pişirin. Fırından çıktıktan sonra şeftalili sos üzerine dökülmeden 1 saat kadar beklesin, soğusun.
    3) Şeftalili sosu yapmak için şeftalileri rendeleyin. Üzerine su ile açtığınız nişastayı, şekeri, suyu ekleyip, pof pof yapana kadar pişirin.
    4) Kremalı tabanın üstüne dökün ve buzdolabında soğuduktan sonra servis yapın.





1 yorum:

  1. Kitabı okuyorum ve bir tarifini hemen yaptım.