• El Açması Taklidi Börek - Unlu, Nişastalı Börek


    Tarif Umutsepetim'den.  Çıtır çıtır, yerken el açması tadı veren bir börek. Ben yumuşak börekleri daha çok seviyorum. Bu tarif çıtır börek sevenlere gelsin.
    Bu böreği mutlaka sıcak sıcak servis etmelisiniz. Soğuduktan sonra çıtır çıtır olma ve el açması börek tadı kayboluyor. Standart böreğe dönüyor.

    Malzemeler:

    • 5 adet yufka
    • Bir tabak dolusu parçalanmış çatalla ezilmiş beyaz peynir ve yarım demet maydanoz
    • 10 yemek kaşığı un
    • 5 yemek kaşığı nişasta
    • 2 Türk fincanı su
    • 2 Türk fincanı sıvıyağ
    •  Üzeri için 2 yemek kaşığı kadar tereyağ
    Yapılışı:

    1. Su ve zeytinyağını bir kasede karıştırın.
    2. Yufkaları üst üste koyup ortadan 2'ye kesin.
    3. Yufkanın üstüne su ve zeytinyağlı karışımını bir fırça yardımı ile sürün. Üzerine 1 yemek kaşığı unu ve yarım kaşık nişastayı serpin. Ben çay süzgeci kullanıyorum.
    4. Peynir ve maydanoz karışımını 10 parçaya ayırıp , yufkanın geniş tarafına uzunca yayın. Rulo yapın.
    5. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ortadan 2'ye katlayarak koyun. Resimdeki gibi. Tüm yufkaları bitirin. Üzerine erittiğiniz tereyağı gezdirin. (Ben çok kullanmamaya çalışırım tereyağı. O yüzden 2 kaşık ) Üzerine susam serpin. 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin ve sıcak sıcak servis yapın. 

0 yorum: