• Damat Paçası- Tavuklu Paça


    Önce sevgili Yeşim'de gördüm. Sonrada Dilek'te gördüm. Bunu mutlaka denemeliyim dedim. İyi ki denemişim. Sonrada iki ayrı ikram soframda kullandım. Gelenlerde çok sevdi. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

    Yeşim altında yufka kullanmamıştı. Dilekte yufka kullanmıştı. Ben yufkaları farklı şekilde yaptım. Siz nasıl isterseniz o şekilde yapın.

    Ben 9 kişilik yapmıştım. Siz kişi sayınıza göre malzemeleri azaltıp çoğaltabilirisniz.


    Malzemeler:

    • 5-6 kalçalı but. Yaklaşık 1.5-2 kilo tavuk eti yani
    • 4-5 adet yufka
    • Yufkaları ıslatmak için yine 4-5 kepçe tavuk suyu
    • Üzerine kırımızı biber, çam fıstığı, tereyağ ve zaytinyağı
    Paçası için :
    • 3 yemek kaşığı dolusu un
    • 2 yemek kaşığı tereyağ
    • 4 yemek kaşığı dolusu yoğurt
    • 2 yumurta
    • yarım baş sarımsak (damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.)

    • 7-8 kepçe et suyu
    • 2/3 oranında kahve fincanı sirke (damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.)
    Yapılışı:


    • Tavukları düdüklü tencerede haşlayın. İster parçalara ayırıp parça parça, ister kemiklerinden ayırıp bütün olarak kullanabilirsiniz. Tavukları hafif tuzlayıp, karabiberleyip kararmasın diye strechleyip yada kapaklı bir kapta bekletin. Tavuk suyunu ise bol miktarda kullanacağız.
    • Hazır yufkayı tezgaha yayın. Şerit haline getirmek için elinizle pileli pileli şekil verin. Sonra 3 parmak şeklinde kesin. Altına yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin ve 180 derecelik fırında kızarana kadar tutun.


    • Bu arada paçayı pişirin. 3 yemek kaşığı tereyağda unu kavurun. Kavurduğunuz unu soğumaya bırakın. Soğuyan unun üzerine 3 kepçe tavuk suyu koyun. El blendırını daldırın. Pürüzsüz hale getirin. Ocağın altını tekrar yakın. Yoğurdu, 2 kepçe tavuk suyunu ve yumurtayı bir güzel karıştırın. Ocağın üstündeki karışımın içine dökün. Eğer yoğurtlu karışımda pürüzler var ise tekrar el blendırını daldırabilirsiniz. Eğer ister ise ki isteyecektir 1-2 kepçe daha tavuk suyu koyun. Daha akışkan bir muhallebi kıvamında pişirin. İçine dövdüğünüz sarımsakları ve sirkeyi katın. Bir güzelce karıştırın.
    • Tepsideki yufkaların altındaki kağıdı alın. Yufkaları et suyu ile ıslatın. Üstlerine tavukları dizin. Sonra paçasını serin. Servis yaparkende üstüne tereyağ ( ben iki kaşık tereyağ, iki kaşık zeytinyağı ile yağ yapıyorum. ) kırmızı toz biber ve çam fıstığından yağını dökerek sunun. Mımmm afiyet olsun.

8 yorum:

  1. mutfagabuyrun dedi ki...

    gerçekten çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

  2. SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

    Ellerine emeklerine sağlık canım:)
    Nefis görüntüleri görünce canım çekti:)
    Bu meşhurr damat paçasını bende bir çok blogda gördüm,yapmayı çok istiyorum.İnşallah bana da nasip olur hazırlamak:)
    Sevgiler...

  3. Ferkay dedi ki...

    Mis mis ellerine sağlık Nilaycım.
    Harika bir lezzet.
    Sevgiler..

  4. Unknown dedi ki...

    Benimde denenecek tarifler arasında bekliyor..
    Aç aç görmek iyi olmadı ama..:))
    Fena canım çekti..
    Ellerine sağlık canım..

  5. yemekbiraşk dedi ki...

    çanakkalede çok özel sofralara yapılır.. ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler..

  6. Sevgili Nilay,
    Ellerine sağlık yemek nefis görünüyor.
    Bu tarif uzun zamandır benimde aklımda ama henüz yapmak kısmet olmadı.
    Yeşim'in tariflerini bende çok seviyorum.

  7. Narince dedi ki...

    Ellerinize sağlık, nefis bir yemek.

  8. Özgen dedi ki...

    Nefis canım ellerine sağlık mutlaka yapacağım misafirlerime de kesinlikle...