• Balkabaklı muffin ve cup cake


    Tamam tamam kabul ediyorum. Bu aralar çok fazla muffin tarifi veriyorum. Ama taktım ne yapayım :)

    Yumuşacık nefis bir muffin oldu. Tavsiye edilir ..

    Bu tarifi Çay kahve bahane etkinliğine, Mutfak İncisi'ne gönderiyorum.

    Malzemeler:


    • yaklaşık 1 su bardağına denk gelecek şekilde balkabağı rendesi (pişmemiş, çiğ)
    • 3 su bardağı un
    • 1 su bardağı süt
    • 1/2 su bardağı sıvıyağ
    • 3 yumurta
    • 1.5 su bardağı toz şeker
    • 1 tatlı kaşığı zencefil (bu ara her keke zencefil katıyorum)
    • 1 adet kabartma tozu ve vanilya
    Yapılışı:

    3 yumurta akını 1.5 bardak şekerle çırpıyoruz. Yumurta sarılarını da katıp çırpmaya devam ediyoruz. Üzerine çiğden rendelenmiş balkabağımızı da katıyoruz. İçine diğer malzemlerimizi de katıp şöyle bir karıştırıyoruz. Muffin kaplarımıza kepçe yardımı ile kek hamurunu döküyoruz. 180 derecelik fırında yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz.

14 yorum:

  1. babycakes dedi ki...

    bunu mutlaka deneyeceğim:)) çocuklar bebekken bir ara herşeye balkabağı koyuyordum pek bi güzel oluyordu sonra bıraktım...

  2. mutfagabuyrun dedi ki...

    çok ilginç bir tarif olmuş canım.çiğden kullanılmasıda değişik geldi.görüntü harika.emnim tadıda süperdi.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. pembe kekik dedi ki...

    Bal kabağını çok seviyorum.Muffini de ellerine sağlık.

  4. Tijen dedi ki...

    Nilay'cığım,
    Balkabağını o kadar çok severim ki. Ne çok şekle girer. Hele de o rengi yok mu bayılırım!

  5. Nigar SARGIN dedi ki...

    Kabaklı hiç denememiştim denemek istiyorum açıkçası ismi kulağıma hoş geldi lezzetide öyledir eminim.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimle;)

  6. Ferkay dedi ki...

    Nilaycım sevdim ben bu muffinleri puf puf da kabarmış hazır kabağımda var, deneyeyim..
    Ellerine sağlık canım..
    Öpüldün..

  7. ANNEMİNELİ dedi ki...

    Canım bloguma bıraktığın güzel duygulara gönülden teşekkür ederim.Muffinler süper görünüyor ellerine sağlık...

  8. Unknown dedi ki...

    denenecekler listeme ekledim ellerine sağlık.sevgiler.

  9. ihlamurcum dedi ki...

    Tam balkabağı mevsimine uygun ,harika bir paylaşım.Ellerinize sağlık

  10. aslı dedi ki...

    Yemesi, servisi kolay olduğu için muffinleri ben de çok severim. Harika olmuşlar, ellerine sağlık canım.
    Sevgiler:))

  11. Unknown dedi ki...

    Bende kakaolusunu yaptım bu balkabaklı kekin..
    Keke nasılda yakışıyor dimi ?
    Ellerine sağlık canım..

  12. sare dedi ki...

    Muffinleri bende seviyorum.
    Kabaklı olanını henüz denemedim ama tarifiniz denemeye değer, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

  13. Tümay Öztürk dedi ki...

    tam zamanı mis gibi balkabağı. ellerine sağlık Nilaycım:)

  14. Unknown dedi ki...

    Çok hoş ne kadar değişik bir kek.. Ellerine sağlık.. Balkabağını kekte hiç denememiştim ama çok şey kaçırmışım..

    Sevgiler..