• Fırın Sütlaç


    Eve gelince aniden tatlı bir şeyler yapma isteği duydum. Ata'mda bayılır sütlü tatlılara.Ona da sürpriz yapayım dedim. Kıvamı , şekeri her şeyi ile çok güzel olunca, hemen bloğa ekleme gereği duydum. Sizlere de tavsiye ediyorum.

    Ben yeni sütlaçları fırına sürmüşken Hakan geldi. Bizim evin 2 numaralı gurmesi ve bilirkişisi "AAA bunların kızarması için üstlerine yumurta akı sürmek lazım" dedi ve hemen yumurtayı hazırlayıp sürdü. Bence hiiççç gerek yok arkadaşlar. Siz yumurta akıda veya herhangi bir şey sürmeden gönül rahatlığı ile fırına sürebilirsiniz.

    Malzemeler:
    • 1 aida çay bardağı pirinç ( biz pirinci bol seviyoruz. Sevmeyen için 3 yemek kaşığı pirinç)
    • 1 litre süt
    • 2 küçük parça damla sakızı
    • 3 yemek kaşığı mısır nişastası + 1 aida çay bardağı su
    • 1 su bardağı  + 1/4 su bardağı şeker ( biz biraz tatlı seviyoruz.)
    Yapılışı:
    1. Pirincin üstüne geçecek su ile pirinci pişiriyoruz. Su yetmez ise su ekleyin. Pirinci süzmüyorum, doğal pirinç unu elde etmiş oluyorum.
    2. Pirinç pişince üstüne 1 litre sütü ekleyelim. Damla sakızını, suda incelttiğimiz nişastayı ve şekeride ekliyoruz. Kaynamaya başladıktan 5 dakika sonra ocaktan alabiliriz. Koyu olmaması gerekiyor.
    3. Kepçe ile toprak kaplara veya yanmaz fırın kaselerine doldurabiliriz.  (6 toprak kap ve 3 adet cam fırın kasesi çıktı yaptığımı bu sütlaçtan) Kaseleri içi 1 parmak su ile dolu fırın tepsisine dizip, 200 derecede üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

7 yorum:

  1. Flame dedi ki...

    Bende çok severim canım. Üzeri nar gibi kızarmış ve bol fındıklı :D Eline sağlıkkk..

  2. durutarifler dedi ki...

    AAAA bak fındıklarını unuttum. Keşke koyup servis yapsaydım.

  3. Pembe Tatlar dedi ki...

    Çok severim ben fındık değil tarçın isterim:)))

    Ellerine sağlık mutlu hafta sonları...

  4. cilek dedi ki...

    En sevdiğim ama en az yaptığım tatlıdır Sütlaç.Bizimkler nedense çok sevmezler.Msır nişatası yerine buğdayı tercih etmeni tavsiye ederim.Malum GDO .Ellerine sağlık.Güzel görünüyor.

  5. Armina dedi ki...

    Damla sakızı fırın sütlaca çok yakışıyor. Nefiss bir görüntüsü var, ellerine sağlık.

  6. Ferkay dedi ki...

    Nilaycım sütlaçlar çok güzel olmuş. Tam eşime göre görmesin hemen ister şimdi. Yarın bende ona yapayımda sevinsin..
    Ellerine sağlık canım benim..
    Sevgiler...

    Ziyaretin için teşekkür ederim. Her zaman beklerim, bende listeme ekledim.

  7. Adsız dedi ki...

    sütlaca p.unu,nişasta gibi şeyler konmaz pirincin özünü çıkaracaksın ezerek bak o zaman tadından yiyimiycen