• Mikrodalgada Brownie


    Brownie'yi çok severim ama sevgili dostum İde'den öğrendiğim mikrodalga Brownie'den daha sonra daha bir sever oldum. Neden diyeceksiniz tabii ki. Tam 7 dakikada pişiriyorumda ondan. Biri haber mi verdi pişirme dahil hop 20 dakikada kek hazır. Birine mi gidilecek. Hop kek hamurunu hazırla, mikrodalgaya at. Sen giyinmeye git . Sen hazırlandığında kekde pişmiş oluyor. Evde mikrodalgası olan arkadaşlar ve benim gibi tembel mutfak severler sizde bu keki seveceksiniz.

    Ha bu arada kuş gribinden beri Brownie' yi nescafeli sütle ıslatıyorum. İçinden ayırmıyorum yani. Dolayısıyla pişmemiş yumurta yememiş oluyoruz. :))

    Malzemeler:
    • 1 su bardağı süt
    • 1.5 bardak şeker
    • 1 su bardağı sıvı yağ
    • 4 çorba kaşığı kakao
    • 3 yumurta
    • 2 bardak un
    • kabartma tozu, vanilya

    sosu için : 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı neskafe, 4 yemek kaşığı şeker

    Yapılışı:

    1. Yumurtanın beyazlarını ayırıp şeker ile çırpın. Sonra sarılarını da katıp tekrar çırpın. Sonra içine tüm malzemeleri koyup tekrar çırpın.
    2. Derin bir borcama tüm malzemeyi döküp, mikrodalgaya koyun. Mikrodalga derecesini bilmiyorum çünkü bende tek derece var . Sonra 7 dakikaya ayarlıyorum. 8 dakikada olabilir.
    3. Bu arada sosu için süt, nescafe ve şekeri karıştırıyorum. Kek pişince dilimliyorum ve hazırladığım sosu üzerine döküyorum. Biraz soğuyunca servise hazır.

6 yorum:

  1. Ben yokken döktürmüşsün yine:))ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor:))Ben pek severim:))

  2. Nilaycım, eline sağlık. Mikrodalga işi güzel vallahi :)
    Ben browni yaparken yumurta kırmadan sos ayırıyorum. Daha güzel oluyor. Hem yumurta kokmuyor hem kuş gribi var dediğin gibi. Sevgiyle kal canım.

  3. Zeynep dedi ki...

    Tarif süper görünüyor. Hem de çok hızlı. Oğlum bayılacak :) Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık!

  4. Adsız dedi ki...

    arkadaşım pişirme derecesi önemli, derecesiz fırın olmaz bence bir inceleseniz de derceyi verseniz süper olur walla :)

  5. durutarifler dedi ki...

    Benimki Vestel mikro dalga . Ben de sıcaklık ayarı yok. direkt dakika ayarlıyorum gerçektem.

  6. durutarifler dedi ki...

    Benimki Vestel mikro dalga . Ben de sıcaklık ayarı yok. direkt dakika ayarlıyorum gerçektem.