• Kıymalı Yumurta

    Evde fotoğraf çekmeden yemek yiyemez olduk. Eşim kıymalı yumurta fotoğrafını çekince “yok artık” dedi. “Bunu da yayınlamayacaksın inşallah blogunda”. “Yooo” dedim “yayınlayacağım”. Arada bir hatırlatma da yapmak gerekiyor. Bir çok şeyi yapmayı biliyoruz ama bir şeylere takılınca diğer şeyleri unutuyoruz. Ben kıymalı iç hazırladığımda ertesi günün sabah kahvaltısı için biraz ayırıyorum. Sonra kıymalı harcın üstüne yumurtaları kırıyorum. Oluyor kıymalı yumurta

    Malzeme ve yapılışı :

    Yarım kilo kıymayı 2 kaşık sıvı yağda en az 10 dakika kavurun. Üstüne ince ince kestiğiniz 3 adet biberi ve yemeklik doğradığınız 2 adet orta boy soğanı atın ve 3-4 dakika daha kavurun. Küp küp doğradığınız 2 adet orta boy domatesi de atıp domatesler renk değiştirene kadar 3-4 dakika daha kavurun. Kıymalı harcınız hazır. Bu harcın 2/5’ini bir tavaya alın. Üstüne kişi sayısı kadar yumurta kırın. Biz evde üç kişiyiz de :)) Yumurtaları kırdıktan sonra üstünü kapakla örterseniz yumurtaların üstünü beyaz bir zar örter.

1 yorum:

  1. ÇEŞNİ dedi ki...

    nilaycım
    hersey bir yana...bi ton yemek işi yapıyoruz..kimimiz görsel kimimiz damak tadı derken neticede ortaya bir emek çıkıyor...Ama inan ki anamızdan gördügümüz bu kıymalı yumurta varya iste onun tahtını kimse alamaz..Resmi görür görmez bir taze ekmek olsa da bandırıversem diye düsündüm..öpüyorum seni
    aynur