• Havuçlu Kek'ten Pasta



    Çok sık yaptığım bir tarif daha. Çok güzel oluyor ama havuçlu kek. Herkeslere tavsiye ederim. Üstündeki süslemeler oğluşuma özel. Normalde kremasını direk üstüne dökerim ama bu sefer dökmek istemedim. Gıda boyaları ile oğluşuma sürpriz yaptım. Siz yaparken kekin üstüne direk kremayı dökersiniz. Ayrıca krema yapmak zorunda da değilsiniz. Havuçlu keki direk ikram edebilirsiniz.
    Ben krema diyorum ama aslında muhallebi ve ben bu muhallebiyi bir çok yerde kullanıyorum. Krem şanti yerine benim yaptığım krema daha doğalmış gibi geliyor. O yüzden krem şanti kullandığım bir çok yerde ben bu muhallebiyi kullanıyorum.

    Malzemeler:
    3 yumurta
    2 bardak un
    1.5 bardak toz şeker
    2 bardak havuç rendesi (yaklaşık 4 havuç)
    yaklaşık 1 bardak ceviz
    1 tatlı kaşığı zencefil, 2 tatlı kaşığı tarçın
    1 bardak sıvı yağ
    1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya

    Kreması: yarım litre süt, 2 yemek kaşığı dolusu un , 1 bardak şeker, 1 paket vanilya, 1 yemek kaşığı tereyağ

    Hazırlanışı:
    Yumurtaların beyazlarını ayırıp, şekeri katıp, mikserle çırpın. Daha sonra havuç ve ceviz hariç tüm malzemeyi ekleyip karıştırın. En son havucu ve cevizi de atıp karıştırın. Kek kalıbınız yağlayıp, unlayıp malzemeleri dökün.
    Ben kekimin bir kısmını muffin kalıplarına bir kısmını da kalp şeklindeki kalıba döktüm. 170 derecede yaklaşık 30 dakika pişsin. Muffin kalıplarına dökerseniz 20 dakika da pişerler, dikkat edin.

    Kremasının yapılışı: Unu , sütü ve şekeri bir tencerede muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Pofurdamaya başlayınca karıştırıp 2 dakika daha ocakta tutun. Ocaktan indiririr indirmez içine vanilya ve yağı katın. El blendırını veya mikseri içine daldırın. En az 10 dakika çırpın. Daha sonra kekin üstüne dökebilirsiniz. Eğer gıda boyası ile renklendirmeyi düşünür iseniz, içine kürdanın ucu ile gıda boyası katabilirsiniz.

0 yorum: