• Balıklı Salata


    Başlığın aslında ton balıklı salata olması gerekiyordu. Ama ben bu salatayı bir gece yenmeyip kalan çupra balığı ile yaptığım için adı balıklı salata oldu. Sizde bu salatayı yenmeyip kalan büyük beyaz etli balıklar ile yapabilirsiniz.

    Malzemeler:
    • 1 adet beyaz etli balık yada bir kutu konserve ton balığı
    • 1 adet havuç
    • 1/2 adet iceberg tipi marul
    • 1/2 demet roka
    • 1 yemek kaşığı kadar mayonez
    • 1/2 küçük konserve mısır
    • 1/2 demet taze soğan
    • Sosu için 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 çay kaşığı tuz belki nar ekşisi bile olabilir.
    Yapılışı:
    1. Marulu, taze soğanı, rokayı doğrayın. Ben marulu biraz kalın doğrarım hatta elimle kırarak koyarım.
    2. Havucu salatalık soyma aleti ile ince ince dilimleyin. Yani üstten havuca 90 derece açı ile kesikler atıyorum. (Mühendis tarifi ancak bu kadar olur)
    3. Doğranmış sebzeleri salata kasesine koyun. Mısırları ve balığı da atıp karıştırın. Üstüne sosunu ve 1 yemek kaşığı kadar mayonez gezdirin.

8 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Blogunuz hayirli olsun. Yemek pisirmekte cok pratik oldugunuz anlasiliyor. Tariflerinizi takip edecegim. Iyi gunler.

  2. Farklı bir lezzet doğrusu.Ben o kadar salata yaparım ama hiç birine daha ton balığı koymadım.Birgün denicem ama:))Ellerine sağlık...

  3. Deniz dedi ki...

    Öncelikle sayfanız hayırlı olsun, kardeşinizin okurlarındanım :) Balık salatasını dışarıda yerim ama evde hiç yapmamıştım. Çok iyi bir fikir. Besleyici ve değişik. Sevgiler, ve yeni yaşınız kutlu olsun :)

  4. Balığı çok severim. Burada sürekli gittim bir restorant var. Mutlaka gittiğimde ton balıklı salata yerim.Çok güzel soslarla mükemmel bir salata oluyor. Nefis görünüyor seninkide canım. Ellerine sağlık. Sevgiyle afiyetle kal.

  5. LoLa dedi ki...

    hayırlı olsun bloğunuz
    en keyif alarak yaptığım şey salatalar :)
    hoşgeldiniz ...

  6. durutarifler dedi ki...

    Sevgi hoş geldin. Evet artık yemek yapa yapa biraz da eşimin desteği ile epey pratikleştim.

  7. durutarifler dedi ki...

    Gökkuşağının rengi mutlaka dene. Gerçekten çok güzel bir lezzet.

  8. durutarifler dedi ki...

    Lola lola hoşgeldin. Ben zaten sizlerin gizli takipçinizdim. İş yoğunluğundan dolayıı yazamıyordum ama artık boş oldukça yazmaya çalışacağım.