• Kaya Koruğu Turşusu


    Kaya koruğu turşusu 🥗 şimdi tam zamanı . Gülgünüm Güzelyalı dan toplamış bana . Hafif acılı tadı ile tam bir mezelik üründür kendileri . Arkadan da kaya koruklu salata tarifini yeniden yayınlarım. Salatasını da yaparsınız 😊
    Şimdi efendim kayakoruklarını çöplerinden diplerinden ayıklayıp bolca yıkayın. Sonra bir tencereye alıp kaynadıktan sonra 15 dakika daha tutup bol soğuk su ile yıkayın. Ben de 1 kilodan fazla koruk vardı . Buna 1 litre turşu suyu yaptım yetti. Bir kapta 1 litre suyu kaynattım kapattım. içine 3 yemek kaşığı dolusu tuz , 1 çay fincanı sirke ve 1 limon sıktım. 1 çay kaşığı da şeker attım. Tuzu şekeri iyice karıştırdım erittim. Kayakoruklarının üzerine koyarken ılıktı. Şişelere kayakoruklarını paylaştırdım . Üzerine suları doldurdum, zeytinyağı göz kararı döktüm ve hemen hemen hepsine 4 diş sarımsak gelecek şekilde sarımsakta attım. 15 gün kadar karanlık bölgede bekletin olurlar . Afiyet olsun 
     

0 yorum: