• Börek tadında fırında lahana


    Fırında kıymalı patatesli lahana 🥙 Tam da börek tadında gerçekten nefis👩‍🍳
    Daha önce bahsetmiştim. İlk bu tarifi denemiştim. Ama foto çekmemiştim. Çok güzel olunca karnabahar da da denedim . Oda güzel oldu. Ancak lahanalı gerçekten efsane oluyor. Ben artık lahana yemeği yapacaksam hep bu şekilde yapıyorum. Bir de bereketli daha ne olsun 🤦‍♀️

    Malzemeler 
    * yarım lahana kullandım. 
    * 300 gr kıyma, 1 adet soğan , 3 diş sarımsak, 2 orta boy patates , 2 yeşil biber , 1 kapya biber , 1 havuç 
    * sosu için 3 yumurta, 1 su bardağı yoğurt, 1 su bardağı süt, yarım çay bardağı zeytinyağ, 3 tepeleme kaşık un, 1 kabartma tozu, tuz, muskat ve karabiber 
    Üzerine isterseniz kaşar ben kullanmadım zaten bol malzemos oldu 

    Yapılışı
    *Lahanaları ince ince doğrayın. Zeytinyağında kavurarak iyice yumuşamalarını sağlayın 
    *ayrı bit tavada yemeklik doğradığınız soğanı bir tavada zeytinyağ ile hafif öldürün. Üzerine kıymayı atın rengi dönsün. Üzerine biberleri , havucu, küçük küçük doğradığınız patatesleri atıp kavurun. Tuz, pul biber, az kimyon yada ne baharat isterseniz ekleyin. Kenara alın arada karıştırın ılınsın. 
    * başka bir kapta en son un ve kabartma tozu ekleyerek sosu hazırlayın.
    * tüm bu malzemeler yani lahana, kıymalı harç ve sosu birleştirin. Kıymanın ve lahananın ılındığına dikkat edin yumurtayı yoğurdu kesmesin. 
    * Borcama yayın , ister üzerine kaşar ekleyin ben eklemiyorum. 180 derece fırında Üzeri kızarana kadar pişirin.
     

0 yorum: