• Çikolatalı Truff Pasta






    Yapımı son derece kolay ancak tadı enfessss bir pasta

    Dün evliliğimizin 27. yılını kutladık. Corono günlerine geldiği için yıldönümü pastamızı ben yaptım. Gerçekten nefis bir pasta oldu. Yanında maraş dondurma ve filtre kahve ile ikram ettim. Kendimi yurtdışında bir cafe'de hissettim. Keyifle yedim. 

    Malzemeler:

    Ben keki kendim yaptım ama siz isterseniz 2 adet kakaolu pastaban kullanarak yapabilirsiniz. Daha da kolay olur o zaman.  
    • Keki için 4 yumurta, 4 kahve fincanı şeker, 3 kahve fincanı un, 1 kahve fincanı kakao, 1 adet kabartma tozu, 1 adet vanilya
    • 1 avuç üzüm
    • 1 limonun kabuğunun rendesi ( yada portakalda çok yakışır)
    • 1 kase ceviz (yada fındıkta çok yakışır)
    • 80 gr sütlü çikolata
    • 200 ml'lik krema
    • Üzeri için 1 adet sütlü çikolata ( bitter de olur) 1 yemek kaşığı tereyağ
    Yapılışı:
    1. Önce keki yapıyoruz. Şeker ile önce yumurta beyazlarını , sonra sarısını, sonra diğer malzemeleri çırpıyoruz. Pandispanya keki oluyor. Düz bir tepsiye koyup pişiriyoruz. Nerde pişirdiğiniz önemli değil. Parçalayacağız zaten.
    2. Pişen ve soğuyan keki yada hazır pastabanı elimizle parçalıyoruz. İçine üzüm, limon kabuğu rendesi, cevizi parçalayıp atıyoruz. Bir kabın içine kremayı döküyoruz. Çikolatayı da parçalayarak ekliyoruz. Kısık ateşte krema kaynamadan çikolatayı eritiyoruz. Çabucak eriyor zaten. Kekin üzerine döküp spatula ile birbirine yediriyoruz. Yumuşacık bir kek olacak. Bir kalıpta şekil verdireceğiz. Ben baton kek kalıbını kullandım. Baton kek kalıbına strech film seriyoruz. İçine keki doldurup , üzerini düzleyip, sterch filmle de kapatıp buzdolabında donmasını bekliyoruz. Benim acelem vardı ben buzlukta 1 saat beklettim. 
    3. Keki ters çevirip tabağımıza alıyoruz. Mikrodalgada 1 yemek kaşığı tereyağ ile 80 gr.lık çikolatayı 30 sn. eritip birbirine yediriyoruz. Hemen soğumaya başlıyor zaten. Pastamızın üzerine sürüp buzdolabında dinlendiriyoruz. Soğuduğu zaman servis edebilirsiniz. Üzerini süsleyebilirsiniz. 






1 yorum:

  1. Ebemkuşağı dedi ki...

    Ellerinize sağlık, denemek lazım:)