• Yumurtalı Kaşarlı Kavurmalı Pide




    Bugün Corono günlerinde 24. günümüz. Aynı zamanda Berat kandili. Tüm dualarınızın kabul edildiği, ülkemizin ve dünyanın bu virüsten kurtulduğu ve bir daha bu tür belalarla uğraşmadığı günler diliyorum.

    Üzgünüm ki bu Corono günlerinde hamur işlerine çok düştük. Bu aralar tatlılar ve hamur işleri ile mutlu oluyoruz. Bu dönemi de atlatacağımıza eminim. Ben de bu aralar çok tatlı ve çok hamur işi yapar oldum.

    Malzemeler:

    • Hamuru için : 4 su bardağı un, 1 yemek kaşığı dolusu yoğurt, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 su bardağı kesin, yarım su bardağı kontrollü su, 1 paket kuru maya, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz
    • İçi için 1 paket kavurma ( 250 gr'lık) , 1 tabak dolusu kaşar, her pideye 1 adet yumurta, üzerine yumurta sarısı
    Yapılışı
    1. Kuru mayayı , oda sıcaklığında 1 su bardağı su, şeker ve tuz karıştırıp 15 dakika mayalanması için bekliyoruz.
    2. İçine yağ ve yoğurdu ekleyip, elinizle karıştırın. Ununu süzgeç ile eleyerek koyun. Karıştırın. Elinize çok yapışmayan ancak yumuşak bir hamur olacak. Yarım bardak suyu azar azar gerekirse koyun. Yağ ve yoğurt olduğu için gerekmeyebilir. Tezgahta en az 5 dakika yoğurun. Güzelce yoğrulacak. 
    3. 1 saat kadar üzerini strech kaplayarak bekletin. Hamurunuz en az 2 kat kadar olacak. 
    4. Hamurunuz bezelere ayırın. Bu hamurdan 7 adet beze çıktı. Bezeler büyük mandalina şeklinde olacak. Un serpilmiş tezgahta oval olacak şekilde , fırın tepsinizin enine sığacak şekilde merdane yardımı açın. Kolay açılıyor . Açılmaz diye korkmayın.
    5. Fırın tepsisini sıvı yağ ile yağlayalım. Üzerine un serpelim. Tepsi fotoda unlar yandığı için öyle görülüyor. Açtığınız hamuru 1 tanesini tepsinize koyun. Çünkü içini koyunca tepsiye taşıması çok zor oluyor. İçini kenarlarından 1 parmak kalacak şekilde koyacağız. Önce kaşarı serpiyorum. Kavurmamı 7'ye böldüm. Her bir pidenin üzerine , kaşarın üzerine 1 parçasını koydum. 1 adet yumurtayı çırptım. Üzerine döktüm. Kenarları bir parmak üzerlerine kapadım. Uçlarını kıvırıverdm.. Öyle çok dikkatli de kıvırmadım. Üzerine yumurta sarısı sürdüm. 
    6. Fırını 180 dereceye ısıttım. Isınmış fırına, tepsiyi fırının en altına sürdüm. 8 dakika beklettim. Sonra en üste aldım 4 dakika beklettim. Sonra ortaya aldım. Güzelce kızarana kadar pişirdim. 
    7. Şimdi ben pideyi yaparken 3 ayrı deneme yaptım. 1) Kaşar , kavurma , çırpılmış yumurta pide 1 parmak kenarlarını kapadım, ortası açık halde pişti. 2) Kaşar , kavurma , yumurta yok pidenin kenarlarını ortaya kadar getirdim, pide kapalı pişti. 3) kaşar , kavurma yumurta yok pidenin kenarlarını 1 parmak kapadım, pide açık halde pişti. Ben en çok açık halini, eşim kapalı halini sevdi. Siz istediğiniz gibi yapın. 

0 yorum: