• Red Velvet Pasta - 750. post



    Merhabalar 750. post 50. doğum günü pastama denk geldi. Bu sene Covid-19 nedeni evde kutladık ve kendi pastamı kendim yaptım. Dışarıda yapacağımız doğum günü partisini daha güzel günlerde kutlamak üzere geleceğe bıraktık.

    Görüntüsü ve tadı ile güzel bir pasta oldu. Kırmızı kadife dokulu pasta demek zaten. Bugün corona günlerinde 20. gün evdeyiz.

    Kremasını kendim uydurdum. Normalde mascarpone peynir ile yapılıyor.  Evde yoktu ve almaya da gidemezdim. Benim kremam da yakıştı bence.

    Malzemeler:


    • 3 yumurta
    • 1 su bardağı toz şeker
    • 1 su bardağı süt , 1 yemek kaşığı elma sirkesi ile karıştıracağız
    • 1 paket vanilya
    • 100 gr tereyağ
    • 2,5 su bardağı un
    • 1 paket kabartma tozu 1 tatlı kaşığı limon suyu ile köpürtülmüş
    • yarım çay kaşığı toz kırmızı gıda boyası
    • 2 silme yemek kaşığı kakao
    Kreması:
    yarım litre süt, yarım su bardağı un ve nişasta karışımı, 1 yumurta sarısı, yarım su bardağı toz şeker, ayrıca 1 çay bardağı ile yapılmış 1 paket krem şanti


    Yapılışı:


    1. Oda sıcaklığında süt ile elma sirkesini karıştırın. 10 dakika bekletin. Sonra içine gıda boyasını ekleyip iyice karıştırın.
    2. Kekinizi yapacağınız ana kapta oda sıcaklığında tereyağ ile toz şekeri çırpın. Krema haline gelsin. Yumurtaları tek tek atıp mikserle karıştırmaya devam edin.Sütü ekleyin. Elediğiniz unu ve kakaoyu ve vanilyayı ekleyin. Kekinizi karıştırın. Limon suyu ile köpürtülmüş kabartma tozunu ekleyin. Karıştırın.
    3. Ben yüksek kenarlı yuvarlak borcama döktüm ama siz 22.cm'lik kelepçeli kek kalıbında da pişirebilirsiniz. 180 derecede 40 dakika kadar pişirdim.Soğumaya bıraktım.
    4. Krema için un ve nişasta karışımı, şeker, yumurta, sütü karıştırıp pof pof olana kadar pişirin. İçine mikser daldırıp soğuyana kadar karıştırın. Başka bir kapta 1 çay bardağı ile 1 paket krem şantiyi mikserle çırpıp katılaşınca buzdolabında bekletmeye koyun. Ara ara karıştırıp soğuttuğunuz kremanız ile krem şantinizi bir kaşık yardımı ile nazikçe karıştırarak birbirine karıştırın.
    5. Soğuyan kekinizi ortadan ikiye bölün. Kenarlarından bıçak yardımı ile üstünü süslemek ve kırıntı yapmak için ince ince kesin. Arasına ,üstüne ve kenarlarına kremanızı sürün. Üzeri içinde kenarlarından aldığınız kek parçalarını robottan geçirin. Buzdolabında 3-4 saat dinlendirip servis yapın .







0 yorum: