• Pastahane Ay Çöreği



    Çok uzun zamandır yapmak istediğim bir tarifti. Ama bir türlü elim eripte yapamamıştım. Açıkçası bana zor geliyordu. Aşamaları olan bir çörek çünkü. Evde yenmeyen bir kek varsa yada hazır kekten de daha az uğraştırıcı olur. Ama ben tümünü baştan yaptım. 

    Ay çöreğini çok severim. Çok da güzel oldu. Bence pastahanedekilerden de güzel oldu :)


    İçine konacak kek için: 4 yumurta , 4 kahve fincan şeker, 3 kahve fincan un, 1 fincan kakao , 1 kahve fincanı su, kabartma tozu, vanilya ( kısaca pandispanya keki )

    Kek piştikten sonra hazırlanacak iç için : biraz önce pişirdiğiniz kek, 2 yemek kaşığı kakao, 1 adet rendelenmiş limonun kabuğu, 2 yemek kaşığı toz şeker, 1 çay bardağı kuru üzüm, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 çay kaşığı zencefil, 3-4 yemek kaşığı süt, 1 çay bardağı kadar ceviz yada fındık içi ( olmasa da olur, olursa çok güzel olur)

    Hamuru için : 150 gr tereyağ, 2 yumurta (1 tanesinin sarısı ayrılacak), 1 paket maya, 1/2 çay bardağı süt, 1/2 çay bardağı pudra şekeri, 1 tutam tuz ve tabii ki aldığı kadar elenmiş un :) Toz şeker de kullanabilirsiniz ancak iyice sütte eritin. Ben rondoda çekilmiş toz şeker kullanıyorum.

    Yapılışı:

    1. Önce keki yapın. 4 adet yumurtanın beyazını şekerle çırpın. Traş köpüğü kıvamında. Sonra sarılarını atın karıştırın. Suyu atın karıştırın. Unu, kakaoyu, kabartma tozu ve vanilyayı atın mikserle değil kaşıkla havalandırarak karıştırın. Kek kalıbına döküp 180 derecede 35-40 dakika pişirin. Bu kısım zor gelirse hazır pastaban kullanın. 
    2. Mayalı hamurumuzu yapacağız şimdi. Bir kabın içinde ılıtılmış sütün içine mayayı, şekeri ve tuzu atın. Güzelce eritin. Erimiş ama çok ısınmamış tereyağı, yumurtaları atın. Ununu katın . Güzelce karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Üstünü streç filmle kapatıp, en az 40-45 dakika mayalanması için bekleyin. 
    3. Kek pişip soğuyunca rondodan geçirin. İçine tüm iç malzemelerini süt hariç atın karıştırın. Sütünü yavaş yavaş verin çok fazla ıslak olmasın. Malzemelerin hepsi birbirine yapışacak kıvama gelene kadar süt ile ıslatabilirsiniz. Daha fazla süt gerekirse kullanın. 
    4. Şimdi kakaolu parçadan cevizden biraz daha büyük olacak şekilde toplar yapın. Kaç tane yaptığınızı sayın . Şimdi mayalanan hamurunuzu da bu kadar parçaya bölün. Ben de 13 adet çıkmıştı. 
    5. Hamunuzdan bir parçayı alın , yaklaşık eliniz kadar bir dikdörtgen açın. Kakaolu parçanızı oyun hamurunda ki gibi açtığınız dikdörtgenin uzunluğundan biraz az yılan yapın. Kakaolu parçanızı hamurunuzun üzerine koyun. Hamurunuzu kakaolu parçanın üzerine kapatın. Elinizle hamuru merdane gibi ileri geri bir iki kere çevirin. Kenarlarını ortaya doğru getirip ay çöreği şekli verin.Uçlar biraz ince ortası daha tombik ay çörekleriniz oluyor.


    6. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin . Üzerine yumurta sarısı sürün. Çatal ile yol yol çizin. Piştiğinde çok güzel bir görüntü oluyor. 180 derecede yaklaşık 25-30 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin.



1 yorum:

  1. sessizkaldım dedi ki...

    bende çok severim ay çöreğini 😊 ellerine emeğine sağlık canım benim çok güzel görünüyor 😊 ben bunu not alayım denerim 😊 sevgiler..