• Acılı Şalgam Suyu Yapımı


    Merhabalar. Yapımı son derece kolay, hem de hiç katkı maddesi içermeyen, son derece sağlıklı,  Şalgam suyu yapımı tarifi vermek istiyorum. Gerçi bunu ben yapmadım, eşim yaptı ama ben de ona yardım ettim :)
    Acı biber koymazsanız , acılı olmaz :)

    Malzemeler:

    • 1 kg mor havuç
    • 1 adet şalgam turpu
    • 4 adet kuru kırmızı acı biber
    • 2 yemek kaşığı kaya tuzu
    • 2 yemek kaşığı bulgur
    • 5 lt'lik su şişesi ve su
    Yapılışı:
    1. Havuçları yıkayın, ben soydum isterseniz siz soymayın. 4'e bölün, ortadan ikiye de bölebilirsiniz. Su şişesinin içine doldurun.
    2. Şalgam turpu denen bizim bildiğimiz içi komple beyaz, dışının kök kısmına yakın pembesi olan, pazarcılara sorduğunuzda hemen bilip verdikleri bir turptur. Onu yıkadım. Kök kısmını çıkardım ama soymadım. 4-5 parçaya bölüp içine attım.
    3. İçine tuzunu, bulgurunu, kırmızı acıbiberleri attım. Suyu ağzına kadar doldurmadım. 2 parmak kadar açıklık bıraktım. Çünkü bulgur nedeni ile mayalandığı için gaz sıkışması oluyor.
    4. 3 hafta, 25 gün sonra hazır. Açma zamanını çok kaçırmayın. Çünkü bulgur mayalandırmaya devam ediyor ve ekşitmeye başlatıyor. Açarken de önce gazının çıkması için yavaş yavaş açın ve gazın çıkmasını sağlayın, köpürüp tekrar sönüyor. 
    5. Süzüp , mümkünse cam şişelere koyun. Ben yine doğanay şalgam şişelerine doldurdum :) 3 şişe çıktı. 

2 yorum:

  1. Sercan Ujkanovic dedi ki...

    boşnakçası raso ve en sevdiğim içecek olabilir :)

  2. Hanife Mert dedi ki...

    Emeğinize sağlık. Şalgam yapmayı düşündüğümde tarifinize dikkate alacağım. Kolay gelsin