• Döküm Tencerede Kıymalı Havuçlu Bezelyeli Karnabahar


    Kış geldiyse , kış sebze yemeği tarifi verme zamanı gelmiştir. Bizim evin en çok yenen kış sebzesidir karnabahar. Özellikle Ata çok sever. Döküm tencerede gerçekten çok güzel pişiriyor. Bence her evde olması gereken bir tencere. Ancak direkt dolaba koymuyorum , kalan yemeği ben yine çelik tencere ile buzdolabına koyuyorum.

    Malzemeler:
    • 300-350 gr kıyma
    • 1 kase kadar bezelye ( ben pişmemiş halde buzlukta tutuyorum )
    • 1 adet büyük havuç
    • orta boy karnabaharın yarısı 
    • 1 yemek kaşığı salça ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı
    • 1 adet orta boy soğan
    • Tuz karabiber
    Yapılışı:


    1. Zeytinyağı tencerenize alın, üzerine yemeklik doğradığınız soğanı ve rendelediğiniz havucu atıp kavurun. Üzerine kıymayı atıp kavurun. Salçayı da ilave edip azıcık döndürün. 
    2. Elinizle kopardığınız karnabaharı ve bezelyeyi ekleyip karıştırın.  Tuzunu, karabiberi ilave edin. Üzerini hafif geçen su ekleyin. Sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Ancak sebzeleri kontrol edin, çok pişip dağılmasınlar.




3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Afiyet olsun

  2. Harika bir kış yemeği. Ellerinize sağlık.

  3. Ebemkuşağı dedi ki...

    Karnabaharı çok severim. Ellerinize sağlık...