• Pesto Soslu Kalamarlı Makarna


    Pesto sosu hazır :(, yaptığım bir zaman tarifini yazarım. Çok kolay olduğunu biliyorum ama henüz yapmadım. Baby kalamarlar çok emek emek temizlendi . Temizlenmesi ve pişirilmesi el emeği :) Kalanı kolay zaten

    Malzemeler:


    • 500 gr makarna 
    • 10-12 tane baby kalamar
    • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı tereyağ
    • 2 büyük diş sarımsak
    • Toz kırmızı biber
    • 2 yemek kaşığı pesto sos ( göz kararı isterseniz daha fazla)
    • Üstüne Türk permesanı mihaliç peyniri rendeledim
    • 200 gr'lık kreme ( süt kaynatmıştım . Kaymağını az süt ile birlikte el blendırından çekip kullandım.
    Yapılışı:

    1. Makarnayı paketin arkasındaki tarife göre pişirin. Ben tadına bakıyorum, azıcık daha pişiriyorum. Arkasındaki süre benim ağız tadıma göre az geliyor.
    2. Makarnayı kaynar suya attığınız zaman zeytinyağı ile kalamarı suyunu bırakıp çekene kadar harlı ateşte pişirmeye başlayın. Hemen hemen aynı zamanda pişiyorlar.
    3. Suyunu çekince tereyağını, bıçağın tersi ile ezip ince ince doğranmış sarımsağı ekliyoruz. kırmızı toz biberi ekleyin. Biraz öldürün, Kremayı ekleyin. O kaynarken pişen makarnanızı süzün. Makarnanıza pesto sosunu ve kalamarları ekleyin. Tabaklara servis yaptıktan sonra peyniri rendeleyin. Domatesle servis yapabilirsiniz.



1 yorum:

  1. selammm,
    bloğumda bir çekiliş başlattım katılırsan ve sayfanda paylaşırsan aşırı mutlu olurum :) kendine iyi bak..