• Alman Patates Salatası


    Bu salatayı yapın diyorum başka bir şey demiyorum. Tarifin güzel olduğu  belliydi ama bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim. Bayıla bayıla yedik. Dediğim gibi mutlaka deneyin.

    Tarifi Zuzu'ce'den aldım. Püf noktası mayonez ile turşu suyunu karıştırmak. Ah mayonez ah, çok kalorilisin ama çok lezzetlisin.

    Malzemeler:


    • yarım kilo kadar patates ( ben minik yaklaşık o kadar patates kullandım )
    • 4 adet orta boy salatalık turşusu ( ben evde salatalıktan yaz turşusu kurmuştum onları kullandım.)
    • 1 büyük boy soğan
    • 5 yemek kaşığı mayonez ve 5 yemek kaşığı turşu suyu
    Yapılışı:

    1. Patatesleri kontrollü bir şekilde haşladım. Çok dağılmamasına dikkate edin. Bıçakla kontrol edin. Büyük küpler halinde doğradım. Salatalık turşusunu da halka halka doğradım. Soğanı önce 2'ye sonra 4'e bölüp ince ince kestim. ( yani piyazlık yada jülyen denilen şekilde) Çay kaşığının yarısı kadar tuzla ovdum ama yıkamadım. Tüm bu malzemeyi birleştirdim. 
    2. Sosu içinde mayonez ile turşu suyunu karıştırdım. Akışkan ama su gibi ince olmayan bir sos elde ettim. Tüm malzeme ile karıştırıp servis tabağına döküp , servis yaptım. 



0 yorum: