• Fırında Yoğurt Yapma



    Yoğurdumu hep evde yaparım. Bu yönteme geçmeden önce yoğurdum hafif sulu olurdu. Ayrıca sarıp sarmalamak için bir sürü havlu, örtü kullanırdım. Şimdi bu yöntem acayip pratik geliyor bana. Yoğurt yapmak acayip kolaylaştı. Bir de biraz daha katı oluyor, katı olunca da kullanmak daha kolay.
     
    Süt olarak süthaneden aldığım sütü kullanıyorum. Cam şişedeki günlük sütleri kullanmanın daha doğru olduğu söyleniyor ancak ben de bu alışkanlık. Ayrıca yoğurda hangi mayayı kullanırsanız yoğurdunuz o olur. Endüstriyel yoğurttan yaparsanız sizin yoğurdunuzda endüstriyel yoğurt olur. Benin süt aldığım yer doğal yoğurt mayası da veriyor. Siz de eşten dosttan bulmaya çalışın. Zaten sürekli yaparsanız maya sorununuz kalmayacak.
     
    Sütüm kaynamaya başladıktan sonra en az 10 dakika daha kaynatıyorum. Siz günlük süt kullanacaksanız bundan sonraki aşamaları dikkate alın. Süt küçük parmağınızın içinde 7 saniye dayanacak sıcaklığa geldiğinde yoğurt yapma sıcaklığına erişmiş demektir. Yani süte küçük parmağınızı daldırın ve 7 saniye içinde tutmaya çalışın. Tutabiliyorsanız sıcaklık tamdır. Sütü yarım kiloluk cam şişeye koyun. İçine 1'er tatlı kaşığı yoğurt koyup karıştırın. Şişenin üzerini havlu kağıt ve lastik yardımı ila kapatın. Şişenin kendi kapağı ile değil. Kağıt yoğurt mayalanırken içindeki suyu alacak. Yoğurdunuz biraz daha sert kıvamlı olacak. Zaten kağıt yoğurt olduktan sonra çıkarırken sert sert çıkıyor. Yoğurdunuzu fırının içine koyun. Evet evet sarmadan öylece. Bazı tariflerde fırını 1 dakika ısıtın diye yazıyor ama ben gerek duymadım. 3 saat sonra yoğurdunuz hazır. Fırından çıkarın ve şişe kapaklarını kapatıp buzdolabında saklayın. İşte bu kadar kolay.

13 yorum:

  1. Ada Deniz dedi ki...

    Çok güzel tarifmiş. Biz de klasik havlu vs. sarma şeklinde yapıyoruz. Peki mutfağın sıcaklığı ne kadar etken acaba? bizim ev sobalı dolayısıyla mutfak ekstra ısınmıyor...

  2. durutarifler dedi ki...

    O zaman fırını 1 yada 2 dakika kadar çalıştırıp kapatırsanız aynı işi görür. Fırının kapağı kapanınca sıcaklığı korur.

  3. fırın hiç ısıtmayacakmıyız o zaman ne anlamı oluyor fırın ısınmayınca ben anlamadım :D

  4. durutarifler dedi ki...

    Fırının kendi içindeki sıcaklık yoğurtları sarıp sarmaladığımız sıcaklığı sağlıyor. daha doğrusu ısısını yavaş yavaş kaybetmesini sağlıyor.

  5. Adsız dedi ki...

    Bende sizin gibi peçete koyup sonra kapağını örtüyorum. Üzerini pamuklu örtü sarıp sabaha kadar bekletiyorum sonra dolaba koyup ertesi gün açıyorum

  6. Adsız dedi ki...

    Kati yogurt yapicam diye sütü 3 dakikadan fazla kaynatmakta sütün icindeki yararli bakterileride öldürüyor ama

  7. durutarifler dedi ki...

    İlk defa sizden duyuyorum. Benim bildiğim özellikle açık sütlerin mikroplarının ölmesi için en az 10 dakika kaynatılması gerektiği. Doktorlar açık sütlerin içilmesini bile istemiyorlar zaten. Pastörize edilmiş süt öneriyorlar

  8. Adsız dedi ki...

    Merhabalar ben de fırında mayaliyorun yoğurdu, ancak üzerine hiç bir şey kapatmadan agzi açık koyuyorum kavanozları. 8-9 saat sonra buz dolabına yine ağzı açık şekilde koyuyorum. Yarım saat sonra kapağını kapatıyorum. Bir gün dinlendirip kullanıyorum sulanma yok denecek kadar az oluyor bence bu şekilde de bir deneyin ;) sevgiler.

  9. Adsız dedi ki...

    İlk defa duymanıza şaşırdım doğrusu. Doktorlar sütü çiğ alıp kendiniz kaynatın diyorlar, çiğ süt artık marketlerde bile var. Pastörize süt almak endüstriyel yoğurt almakla aynı şey. Tavsiyem Dr. Yavuz Dizdar'ı dinlemeniz, çok faydalı bişgiler veriyor.

  10. Adsız dedi ki...

    İlk defa duymanıza şaşırdım doğrusu. Doktorlar sütü çiğ alıp kendiniz kaynatın diyorlar, çiğ süt artık marketlerde bile var. Pastörize süt almak endüstriyel yoğurt almakla aynı şey. Tavsiyem Dr. Yavuz Dizdar'ı dinlemeniz, çok faydalı bilgiler veriyor.

  11. Adsız dedi ki...

    Pastörize sutlerin içinde de yararli bakteriler bulunmuyorki malesef

  12. Adsız dedi ki...

    Pastörize sutlerin içinde de yararli bakteriler bulunmuyorki malesef

  13. Adsız dedi ki...

    Süt kaynar kaynamaz kapatmak gerekir. 100 derecede ölecek bakteri zaten ölür, yoksa ne kadar kaynatsanız da ölmez.