• İncir Uyutması


    Herkese tekrar sağlık, mutluluk, başarı ve huzur dolu bir yıl diliyorum.

    2012 yılının ilk tarifi. Süper pratik bir tarif. Ayrıca pişmeden yapılması da cabası. Tadı da çok güzel oldu. Tarçın ve incir ikilisi zaten birbirine çok yakışıyor. Herkese tavsiye ediyorum.

    Tarifi Muhterem'le Afiyetle' de görmüştüm.Oda Oktay Usta'dan almış.

    Malzemeler:
    • 14-15 adet kuru incir
    • 1 lt süt
    • 1 su bardağı şeker
    • Üzerine tarçın
    Yapılışı:

    1. Kuru incirleri sıcak suda bekleterek yumuşatın. Yaklaşık 10-15 dakika. Sonra incirleri küp küp kesin.
    2. Bir çelik tencereye 1 lt sütü dökün, içine de şekeri atın. Tencerenizi ateşin üzerinde parmağınız sütün sıcaklığına dayanacak hale gelene kadar tutun. Sakın kaynatmayın.
    3. Ateşten indirdiğiniz şekerli sütün içine incirleri katın ve içine el blendırı daldırın. Hemen koyulaşmaya başlıyor. Muhallebi kıvamında oluyor. İncirler iyice parçalanınca bekletmeden kaplara bölüştürün. 2 saat ortam sıcaklığında, 2 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra üstüne tarçın dökerek servis yapın.

12 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Canım ellerine sağlık süper görünü
    yor sevgiler.

  2. mutfagabuyrun dedi ki...

    oktay ustada görmüştüm bende.ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.sevgiler.

  3. pembe kekik dedi ki...

    Ellerinize sağlık.bayılırım incire.

  4. zeymurancafe dedi ki...

    ellerıne sağlık canım ust kat komsum sık yapıyor bana da yaptıgında kocaman bır tabak gondermıs resımledım tarıfını aldım harıka gorunuyor canım tutturmak zormus arkadasımın soyledıgıne gore senınkı tutmusa benzıyor,sevgıler

  5. değişik bir tarif deniycem harika görünüyor elerinize sağlık

  6. Nilgün dedi ki...

    Yarın hemen deniyorum, çok merak ettim. Paylaşım için teşekkürler..

  7. Ferkay dedi ki...

    Nilaycım ne kadar güzel ve pratik bir tarifmiş ellerine sağlık canım.
    Not aldım deneyeceğim..
    sevgiler..

  8. Betül İnce dedi ki...

    Tadını çok merak etmeme rağmen bir türlü uyutamadım inciri bu vakte kadar. Çok şık görünüyor Nilay'cığım, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

  9. Nilgün dedi ki...

    Yaptım ve çok sevdik. İncir seven herkes bence denemeli. Teşekkürler..

  10. Unknown dedi ki...

    Bende tv de görmüştüm bu tarifi..
    Nefiss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

  11. durutarifler dedi ki...

    Nilgün nasıl memnun oldum anlatamam.
    Sevgiler

  12. sare dedi ki...

    İncir uyutmasını çok severim, aslında incirli olan herşeye bayılırım.
    Ellerine sağlık.
    Mutlu yıllar, sevgiler.