• Kardeşimin Emeği Şekerpare Tatlısı


    Kardeşim geçenlerde elinde kocaman bir tatlı tabağı bize geldi. İçi şekerpare dolu. Oy oy oy. Kim sevmez şekerpareyi. Gerçekten çok da güzel olmuşlardı. Yanına da dondurma. Ne demeli ki yeme de yanında yat.

    Gerçi bende tarifi vardı ama ben yine de onun tarifini de yayınlamak istedim. Rejimde olanlara sadece bakmak var, yapmak yasak :)))

    Malzemeler:

    Şekerpare için:

    • 250 gr kadar tereyağ yada katıyağ (ılınmış)
    • 1 su bardağı pudra şekeri
    • 6 yemek kaşığı irmik
    • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
    • 2 yumurta
    • 4 su bardağı un (az gelirse ilave edebilirsiniz.)
    • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
    • Üstüne fındık içi

    Şerbeti için :

    • 1.5 kilo şeker, 1.5 litre su ve yarım limon suyu

    Yapılışı:

    1. 1 yumurtanın sarısını ayırıp tüm malzemeyi karıştırın. Her zamanki ki gibi kulak memesi kıvamında olacak :)) Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elimizle hafifçe düzleştirip tepsiye diziyoruz. Üzerine yumurta sarısını sürüp birer tane fındık yerleştiriyoruz. 170 derecede yaklaşık 30 dakika pişirin.
    2. Şerbeti için su ile şekeri kıvam alıncaya kadar kaynatın. İçine limon suyunu da katıp 3 dakika kadar daha kaynatın. Şerbeti tatlıları yapmadan önce yapıp soğumaya bırakın.
    3. Tatlılar piştikten 5 dakika sonra (çok da sıcak olmamalı) , üstüne şerbetini dökün. Tatlı şerbetini çektikten sonra servis yapın.

4 yorum:

  1. kardeşinin ellerine sağlık canım.pek nefis görünüyor,ben de çok sveerim şekerpareyi.afiyetler olsun.sevgilerimle...

  2. armina dedi ki...

    Şekerpare bizde çok sevilir, kardeşinin ellerine sağlık canım enfes görünüyor.

  3. Tijen dedi ki...

    Ben pek severim. Yani eskiden sever ve boool bol yerdim. Yemeyeli kaç yıl oldu acaba diye düşündüm, olsa yerdim vallahi.

  4. NE KADAR GÜZEL OLMUŞLAR NİLAYCIĞIMM.
    KARDEŞİNİN ELLERİNE SAĞLIK.. AFİYETLE..
    SEVGİLER ....