• Erikli Tart



    Arkadaşım Aysun'un bahçesinden kocaman bir sepet erik gelmişti. Ben de onu birer kiloluk poşetlere ayırdım. Kardeşim ve kayınvalidem de dahil tam 11 komşuma dağıttım. Daha da bana baya kalmıştı. Öyle hoşuma gitti ki. Paylaşmak gibisi var mı ! Arkadaşımızın bahçesinden geldi , paylaşmak istedik demek bile bir zevkti.




    Bana kalanlarla ne mi yaptım. Önce afiyetle yedik tabii ki. Sonra erik suyu yaptım. Erikli tart yaptım. Erik marmeladı yaptım. Sonra hepsini afiyetle yedik. Size de görüntüleri kaldı.



    Malzemeler:

    • 3 bardak un (az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz)
    • 125 gr. margarin
    • 1 su bardağı toz şeker (çok şekerli sevmezseniz yarım bardak şeker)
    • 1 yumurta
    • kabartma tozu ve vanilya
    • 10-12 adet erik

    Yapılışı:

    1. Erik hariç tüm malzemeyi karıştırıp kulak memesi kıvamından biraz daha sert bir hamur elde edin. Tart kalıbına -ki benim tart kalıbım yok- veya yuvarlak borcamı yağlayıp hamuru içine yerleştirin. Tepsinin kenarlarına gelen hamurları elinizle biraz yükseltin.
    2. Erikleri ortadan ikiye bölüp , kabuklarını da soymadan ; hamurun üstüne yerleştirin. Hatta biraz hamurun içine doğru ittirin. 170 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika pişirin.
    3. Fırından çıkıp soğuduktan sonra , pudra şekeri döküp servis yapın. Sıcak sıcak pudra şekeri dökerseniz pudra şekerleri erir.

2 yorum:

  1. Afiyet olsun....:-) erikli tart da güzel olur hani...haklısın paylaşmak gibisi yok insanı insan kılıyor...sevgilerimle...

  2. İnsan niyetliyken bu sayfalara bakmamalı... Ne kadar da iştah açıcı gözüküyor...

    Gerçekten paylaşmak gibisi var mı... Keşke herkes sizin gibi düşünüp elindeki fazlayı çevresiyle paylaşabilse...

    Ellerinize sağlık...

    Sevgiler...