• Fırında Brokoli ve Karnabahar



    Ben bu yemeği sık sık yapıyorum. Krema ile kaşarın girdiği bir yemek nasıl kötü olabilir ki. Bazen krema yine süt kaynattığımda ayırdığım kaymağı ve 1 bardak sütü el blendırından geçiriyorum ve krema niyetine kullanıyorum. Bence daha sağlıklı. Mısır da kullanmamaya çalışıyorum ama mısır da çok yakışıyor gerçekten.

    Malzemeler:
    • 2/3 demet brokoli ( kalanını çorba için ayırıyorum) 
    • 7 -8 çiçek karnabahar
    • 1 paket 200 ml krema (krema kullanmak istemiyorsak süt kaymağı ve 1 bardak sütü el blendırından geçirin)
    • 1 küçük boy konserve mısır
    • Tuz ve fesleğen (ister kuru ister taze)
    • 1 tabak kadar rendelenmiş kaşar
    Yapılışı:
    1. Karnabaharı bir tencereye koyun. Üzerine su koyun. Üzerine tel süzgeci oturtun. Brokolileri de üzerine koyun. Bir de kapak koyun. Yani karnabaharı haşlayın. Brokoliyi buharda pişirin. İkisi de aynı anda oluyor. Çok pişmesin dağılmasın . Bıçakla kontrol edin. 
    2. Fırın kabına yerleştiriyorsunuz . (Kabımızı yağlamaya gerek yok)
    3. Üstüne kremayı döküyoruz. Mısırları, fesleğeni, tuzumuzu serpip 180 derecede 30 dakika pişiriyoruz.
    4. Fırını kapatınca üstüne kaşarları serpip kaşarlar eriyinceye kadar fırında bekletiyoruz. İsterseniz biraz açık üzerinin kızarmasını sağlayabilirsiniz. 

3 yorum:

  1. Bendeniz.. dedi ki...

    ooo tarifler hızlanmış,çok güzel bi selam yok mu şabloncunuza hmm:))
    şaka şaka hayırlı olsuna geldim..kolay gelsin

  2. Ayşe dedi ki...

    Bak ne sıkı takipçin ve uygulamacın oldum.. Akşam da bunu yaptım, kremasızından.. En son da z.yağını gezdiriverdim, valla bir tepsiyi bitiriyordum brokoli delisi olarak.. Çok teşekkürler tarifin ve önerin için :)

  3. durutarifler dedi ki...

    Afiyet olsun , yanaklar dolsun. Ben kendi ellerimle hazırlarım sizlere. Çok öptüm seni ve Ömer'i