• Yeşil Mercimek Salatası


    Diyetisyenimizn tavsiyesi ile akşam öğünlerine baklagillerden bir şeyler katmaya çalışıyoruz. Benim beş yıl yatılı, 4 yıl üniversiteli ve 15 yıldır çalışan olmam nedeni ile baklagil familyası ile aram pek iyi değildir. İşte size bir deneme. Bakalım beğenecekmisiniz.

    Malzeme:
    • 1 bardak yeşil mercimek
    • 1/2 bardak ince kısırlık bulgur
    • 5-6 adet közlenmiş kırmızı yeşil biber (ben de dondurucu da olur genelde)
    • 1 büyük soğan ve 1/2 demet taze soğan, 2 kaşık zeytinyağı
    • 1 adet limon, 1 tatlı kaşığı sumak, taze nane, dereotu (ki ben koyamadım çünkü bir gün önce dereotumu çorbada kullandım:), maydonoz, tuz
    Yapılışı:
    1. Mercimek'i haşlayın. Bulguru da 1 bardak kaynar su ile karştırıp bir kenarda bekletin
    2. 1 adet soğanı yemeklik doğrayın. Zeytin yağında kavurun.
    3. Kırmızı biberleri ince ince kesin.
    4. Tüm malzemeleri karıştırın. Salatanız hazır.

0 yorum: