• Fındıklı Rulo Tatlı ve Kurabiye

     



    Fındıklı rulo tatlı ve kurabiye 🍪
    Bu seneki bayram tatlımızdır kendisi . 2 tepsi kurabiye yaptım. Bir tanesini daha az pişirdim kurabiye oldu. Diğerini daha fazla pişirdim şerbet verdim tatlı oldu 🥰 aşağıdaki ölçü 1 tepsi içindir .
    🍪 1 yumurta sarısı içine , beyazı dışına
    🍪250 gr tereyağ
    🍪3 kaşık yoğurt
    🍪1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
    🍪 3,5 - 4 su bardağı un
    🍪 1 paket kabartma tozu, vanilya
    🍪 ayrıca 1 tabak fındık dövülmüş, 1 yemek kaşığı tarçın, 3 yemek kaşığı silme şeker
    Yapılışı :
    🍪 tüm malzemeleri karıştırın. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Unu kontrollü koyun. Elinize yapışmayan ancak yumuşak bir hamur olsun. 1 bezle örtün ve buzdolabında yarım saat dinlendirin.
    🍪 hamur dinlenirken bir tabakta dövülmüş fındığı, tarçını ve şekeri karıştırın. Eğer fındığı çok çekerseniz bende imkan yoktu ben naylon torbada havanın tersi ile dövdüm, bu malzemeyi kurabiyenin dışına da sürebilirsiniz.
    🍪 hamuru ikiye ayırın. Herbirisini yuvarlak açın. Üzerine fındıklı karışımdan sürün. Bıçak yardımı ile üçgen üçgen kesin. Kalın kenarından ince kenarına doğru rulo yapın. 180 derecede önceden ısıtılan fırında 20 dakika kurabiye için, 25 dakika tatlı yapacaksanız pişirin .
    🍪 şerbetin : su bardağı şeker ,2.5 su bardağı su ile 20 dakika pişirip biraz ılınınca , soğumuş kurabiyelerin üzerine döküp tatlı yapın #durutarifler #tatlıtarifleri #tatlı

0 yorum: