• Karnabahar Pizza





    Benden diyet tarif isteyenlere gelsin bu tarif. Gerçi tarifin altı diyet, üstü normal pizza :) Siz komple diyet yapmak isterseniz üzerine kabak, patlıcan kullanabilirsiniz. Ben evdekilere ramazan günü keyifli olsun diye üstünü normal pizza şeklinde yaptım.

    Ben karnabahar pizzayı ilk defa yaptım ve çok beğendim. Bundan sonrada mutlaka yaparım. 

    Bugün corono günlerinde 54.gün 

    Malzemeler
    • Tabanı için : 1 büyük karnabaharın yarısı ( yetti kesinlikle), 1 yumurta, 1 tabak kaşarın yarısı 
    • Sosu : 2 yemek kaşığı domates salça, 2 yemek kaşığı su, 1 tatlı kaşığı kekik, 1 tatlı kaşığı fesleğen (keşke tazesi olsaydı)  1 yemek kaşığı ketçap ( kaymayabilirsiniz lezzet arttır, yada 2 yemek kaşığı domates suyu da olur ) 
    • Üzerine 2 yeşil biber, 1 avuç mısır, 5 adet küçük sosis, 1/4 sucuk, 10 adet falan siyah zeytin ve geri kalan kaşarın yarısı ve ben tuz yerine bir Karacabey'li olarak tuzlu mihaliç peyniri rendesi kullandım. Siz istediğiniz gibi malzeme kullanabilirsiniz.
    Yapılışı:
    1. Tabanı için karnabaharı rondodan geçirdim. Kar gibi oldu. Yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye serdim. 15 dakika kadar 200 derecede pişirdim. Arada çıkardım. Tahta kaşıkla karıştırdım. Tekrar sürdüm. Amaç karnabaharın içindeki suyun çıkarılması. Kontrollü pişirmek gerekiyor çok ince çekildiği için . Çabucak yanabilir. Çıkardıktan sonra soğumaya başlamasını bekledim. Arada bir karıştırdıktan yaklaşık 10 dakika sonra içine 1 yumurta kırdım. 1 tabak kaşarın yarısını içine attım karıştırdım. Yine yağlı kağıt serilmiş bir büyük yuvarlak borcama döktüm ve kaşıkla bastırdım. Düz bir zemin elde ettim. Fırına attım 10 dakika 200 derece pişirdim. 
    2. Sıcak sıcak sosu sürdüm. Kalan kaşarımın içine mihaliç peyniri rendeledim ( şart değil) Az bir kaşar ve mihaliç peyniri serptim. Sonra üzerine malzemeleri dizdim. Kalan kaşarı ve mihaliç peynirini serptim . 200 derecelik fırına attım. Burada dakika tutmadım valla , kaşarlar eriyene ve kızarana kadar pişirdim. 15 dakika sürmüştür. 

0 yorum: