• Yağlı Siyah Zeytin Yapımı




    Daha önce bu tarifi vermiştim. Ama 3.5 kg'lık olarak. Şimdi 1 ve 1.5 lt'lik gazoz şişelerine göre vereceğim. Böylece çok daha kolay yapabileceksiniz.

    2018 zeytinlerimi hazırladım . Her sene bu tarifle yapıyorum. Az tuzlu harika bir zeytin oluyor. Herkes çok beğeniyor.

    Yaptıktan sonra Mayıs , Haziran ayında açmalısınız.

    1  litrelik gazoz şişesi 670 gr, 1.5 litrelik gazoz şişesi 1 kg zeytin alıyor. Zeytini taze açıldığında sevdiğim için ben mümkünse bu boylarda yapıyorum. Gazoz şişelerinin kapakları asidi salmamaları için yapıldığı için son derece iyi tutuyorlar.Bu şişelere yaparsanız sorun yaşamazsınız.

    1 litrelik şişe için
    * 30 gr tuz ( 1 yemek kaşığı dolusu ) ben terazi ile ölçüyorum. . 
    * 1 adet kesme şeker 
    * 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
    * çay kaşığının ucu ile limon tuzu yada az limon suyu
    * 1 çay bardağını dibi ile sirke

    1.5 litrelik için ise 
    * 45 gr tuz ( 1.5 yemek kaşığı dolusu) 
    * 2 kesme şeker
    * 2/3 su bardağı sıvı yağ
    * yarım çay kaşığı limon tuzu
    * 1/4 çay bardağı sirke

0 yorum: