• Küşleme




    Tarif Bien Gurme'de program yapan Yakışıklı Yemekler Uğur Volkan Uysal'dan geliyor. Gerçekten nefis bir yemek. Küşleme kuzu etinin en az bulunan etidir. Her kuzudan 2 adet çıkar. Kurbanda kurbanlık kuzu seçerken dokunduğumuz yerin altındaki ettir küşleme. Seyretmek isterseniz de buyun linkine
    https://www.youtube.com/watch?v=T_EHBQtCDk4

    Buyrun bakalım tarife:

    Malzemeler:
    • İstediğiniz kadar küşleme . Ben 5 adet kullandım.
    • Her bir adeti 1 için dövülmüş 1 diş sarımsak
    • Her bir adeti için 1 çay kaşığı taneli hardal
    • Parmesan peyniri dilimleri ( isterseniz taze mihaliç peyniri de olur)
    • Taze biberiye ( ben de tazesi yoktu, kurusunu kullandım.)
    • Strech film
    • Üzeri için Tereyağ , kekik, biberiye yapın. Tazesini kullanamadım evde kuruları vardı.
    Yapılışı:
    1. Küşlemelerinizi uzun kenarından keskin bir bıçak yardımı ile karşıya geçmeden ikiye ayırın. Yani genişletin. Altına üstüne Sterch film koyup çok fazla hırpalamadan havanın altı ile nazikçe dövün, inceltin.
    2. Etin üstüne önce dövdüğünüz sarımsağı sonra hardalı sürün ve bir güzel bir birine karıştırın.
    3. Üstüne peynirleri ve onun üstüne de biberiyeleri koyun ve kısa kenarından sıkı sıkı sarın. 1 kişilik büyük bir et oluyor.
    4. Önceden ısıttığınız yanmaz tavaya ( tavayı ısıttığınızda elinizi yaklaştırdığınızda elinize sıcak geliyorsa tavanız ısınmış demektir. ) zeytinyağı koyun. Küşlemenin açık kısmı altına gelsin. Üstten de elinizle bastırın ki tavanın izi çıksın. Benim küşlemeler açılınca ben mecburen kürdan kullandım. Etinizi arkalı önlü bir güzel pişirin.
    5. Üzeri için tereyağında kekik ve biberiye eritin. Eti servis ederken üzerine tereyağ dökerek servis edin. Tadına tat katacaktır.

1 yorum:

  1. Ada Deniz dedi ki...

    Beni aşar bu yemek:))) et sevmemenin en kötü tarafı et yemeklerine de uzağım. Evin erkekleri etçil olunca bu durum zorluyor beni