• Çakırdaklı taze fasulye - Barbunyalı taze fasulye


    Taze fasulye yemeğini severmisiniz ? barbunyayı peki ? Biz ailecek her ikisini de severiz. Gerçi yazın her hafta taze fasulye pişirince Ata biraz arıza çıkarırsada :))

    Hürriyet gazetesinin pazar ekinde görmüştüm. Aslında bilinen bir yemekmiş ama ben bilmiyordum. Her ikisinin de yer aldığı bu lezzet ise gerçekten çok güzel oluyormuş.
    Herkese tavsiye ederim.

    Malzemeler:
    • 1 kilo taze fasulye
    • yarım kilo barbunya
    • 1 büyük soğan veya 2 adet orta boy soğan
    • 2 büyük domates ( kışın 1 su bardağı dolusu domates suyu )
    • 2-3 diş sarımsak, tuz , 2 adet kesme şeker
    Yapılışı
    1. Kuru soğanları ymeklik doğrayın. Sarımsaklarıda 2'ye 3'e bölün. Zeytinyağında kavurun. İçine şekeri ve tuzunu atın. Küp küp doğradığınız domatesleri de atın. Kavurmaya devam edin.
    2. Yıkayıp temizleyip 3 parmak genişliğinde doğradığınız fasulyeleri de atıp kavurmaya devam edin.
    3. Fasulyelerin rengi hafif rengi dönünce üzerine yaklaşık 2 su bardağı su ekleyip barbunyaları da ilave edin. (Ben barbunyaları ayrıca haşlamıyorum. Bazıları koyu renk suyunu çıkarmak için 10 dakika başka bir yerde haşlayabiliyor. ) İsterseniz düdüklüde pişirebilirsiniz. Ben fasulyeyi düdüklüde pişirmeyide tercih etmiyorum.

12 yorum:

  1. Ferkay dedi ki...

    İkisini birlikte bende denemedim hiç
    aslında neden olmasın ama.
    Eline sağlık canım.

  2. Unknown dedi ki...

    Canımmm ellerine sağlık harika görü
    nüyor sevgiler.

  3. ikisinide çok severim demekki deneyip lezzetine bakmak gerek ellerine sağlık canım afiyet bal olsun.
    Sevgiler

  4. pembe kekik dedi ki...

    İsmi de çok hoşmuş.Denemek isterim.Ellerinize sağlık.

  5. bayıldım ismine nilaycım..

    ellerine sağlık, resimler enfes gözüktü gözüme..
    sevgiler..

  6. bende ikisini de severim..ama birlikte denemedim....ellerinize sağlık...

  7. zeymurancafe dedi ki...

    canım bende yaparım ara sıra hatta arşivimde var cok lezzetlı oluyor ellerıne sağlık

  8. birsence dedi ki...

    ismine bayıldım çakırdaklı:)))ellerine sağlık şekerim...

  9. Unknown dedi ki...

    İlk kez gördüm böylesini ama lezzetinden hiçç şüphem yok..
    Nefiss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

  10. nesrin dedi ki...

    Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler...

  11. Tümay Öztürk dedi ki...

    Hımmm ewet bende ikisini birden bir tabakta yememiştim. Ama düşününce de neden olmasın diyor insan. Ellerine sağlık canım:)

  12. Betül İnce dedi ki...

    Sanırım ben de gazete gördüm ama denemedim. İsmi çok hoş ve kendisi de öyle görünüyor, ellerine sağlık Nilay'ciğim.