• Limonlu Kek



    Bu sene gittiğimiz tatil köyünde Zapata Bar'da bir limonlu kek vardı ki yemeğe doyamazsınız. Biz her gün saat 15'te bir dilim yemeğe gidiyorduk. Yanında bir fincan nescafe ile deymeyin keyfime. Sonra ben otelin pasta aşçısından kekin tarifini istedim. Tarif bir geldi ki gözlerim yuvalarından fırladı sonra ise gülmekten yıkıldım. Ama her şeyi 10'a bölerek keki yapmayı başardım.

    Benim kek fazla pişmiş biraz. Çünkü ben onu fırında bırakıp havuza gittim. Siz daha az pişirin. Bir de tatil köyünde kekin üstünde beyaz krema vardı. Nefisti nefiss.

    Malzemeler:
    • 40 adet yumurta (4 adet kullandım.)
    • 2 kg yoğurt ( 200 gr bir su bardağı yoğurt eder.)
    • 2 kg şeker ( 1 su bardağı şeker)
    • 750 gr sıvıyağ (1/3 su bardağı sıvı yağ)
    • 100 gr ovaleks ( pasta malzemesi satan yerlerden bulabilirsiniz. 1çay kaşığı koydum.)
    • 8 adet limon rendesi ( 0.8 adet limon eder ama :) ben 1 limon rendesi kullandım.)
    • 3 kg un ( 300 gr un)
    • 80 gr kabartma tozu ( 1 paket kabartma tozu)
    Yapılışı:
    1. Un ve kabartma tozu dışındaki tüm malzemeyi mikser ile karıştırıp kabartın. İçine unu ve kabartma tozunu ekleyip çok fazla karıştırmadan yedirin ki kek sönmesin.
    2. Önceden  ısıtılmış fırında 170 derecede 30 dakika pişirin

10 yorum:

  1. tarifin orjinal miktarları süpermiş :) güzel bi tarif ellerinize emeğinize sağlık..

  2. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Ben de sana sevdiklerinle beraber sağlıklı ve huzur dolu bir bayram dilerim.

  3. Tijen dedi ki...

    Nilay'cığım,
    Ben de sana ve ailene güzel bir bayram diliyorum.

  4. dokuzuncubulut dedi ki...

    Limonlu keke bayılırım. Sizin gibi yanında bol sütlü bir nescafe ile...
    oğlunuzun da, sizin de ellerinize sağlık...
    Sevgiler.

  5. Yemekbahane dedi ki...

    40 yumurta :)
    ellerine sağlık canım.. güzel gözüküyor.

  6. iyi bayramlarr...

  7. Adsız dedi ki...

    Canım bende senin ve ailenin bayramini kutlarim. Nice bayramlara insallah. Limonlu kek tarifi çok hoşuma gitti. Teşekkürler paylaşım için.

  8. Limonlu Kek dedi ki...

    Hımm meşhur limonlu kek buymuş demek, ovaleks alıp denemek lazım, ellerine sağlık Nilaycığım... Yaptığın bütün ibadetlerin Allah katında kabul görmesini umud ederek, ailenle bereber huzurlu ve mutlu, çok güzel bir Bayram geçirmeni diliyorum. Bayramın kutlu olsun....

  9. Unknown dedi ki...

    Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.

  10. Bayramini kutluyor Berlinden simsicacik sevgilerimi yolluyorum.