• Kabaktan Menemen


    Yeşil kabaktan menemen yemeği hem pratik (özellikle biz çalışanlar için), hem de kabaktan ne yapacağını bilemeyenlere alternatif. Denemenizi tavsiye ederim, son derece de lezzetli bir yemek.

    Malzemeler:
    • 3 adet yeşil kabak
    • 3 adet yumurta
    • 2 büyük boy veya 3 orta boy domates
    • Bol sarımsak ( ben sarımsaklı yapıyorum siz isterseniz soğanlı da yapabilirsinizi.)
    • İstenirse biber ( ben koymadım.)
    • Baharatlar ( karabiber, kırmızı biber, tuz vs..)
    Yapılışı:
      
    Domatesi küp küp doğruyoruz. Sarımsağı da içine atıp domatesi biraz zeytinyağı ile birlikte ocakta çeviriyoruz. Soğan kullanılacaksa zeytinyağında  önce soğan ve sarımsak öldürülecek. Tenceremiz derin olmayan yayvan bir tencere olacak. İçine yine küp küp doğradığımız kabakları atıyoruz. Kabaklar yumuşayınca baharatlarını atıyoruz. Üstüne yumurtaları kırıyoruz. Ben yumurtaları yumurtanın sarısını dağıtmadan kırdım. Ama siz eğer isterseniz yumurtaları çırpıp da üstüne dökebilirsiniz.

4 yorum:

  1. Sevil Şahin dedi ki...

    durucum ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

  2. nurseninhobileri dedi ki...

    Ellerinize saglik cok guzel olmus,kabakli menemeni duymamistim. Kabagi cok severim.Her turlu yemekte kullanirim.

  3. değişik bi tarif.. kabaktan olanını hiç duymamıştım.. ellerinize sağlık..

  4. yeşim dedi ki...

    nefis görünüyor canım.ellerine emeğine sağlık.güzel bir hafta diliyorum.kucak dolusu sevgiler...