• Büskivili Lorlu Pasta

    Karaağaç'tan dönerken Burhaniye'de Sarıgöz süthanesine uğradık. Peynir, yoğurt ve tatlı lor aldık. Özellikle koyun peyniri çok güzeldi. Bir de fiyatları bana Bursa'ya göre daha uygunmuş gibi geldi. Peynirler vakumlu paketinde 6 ay bekliyebiliyormuş. Benden söylemesi. Yolu geçenler uğrayabilir.

    Yemekbiz yahoo grubunda bir süre lorlu kurabiye , lor tatlısı tarifleri dolaştı. O zaman bende bu pastayı hatırladım. Annem pek sık yapardı, biz de severek yerdik. Yaklaşık 15 yıl sonra tekrar annemin yerine ben yaptım ve bence çok güzel oldu. Tarifteki tek fark lorun içine damla çikolata ilave ettim. Hem pratik hem lezzetli . Artık sık sık yaparım ben bu lezzeti.



    Malzemeler:


    • 2 paket Eti kakaolu büskivi

    • 250 gr tatlı lor

    • 1.5 bardak şeker

    • 1 paket vanilya

    • Büskivileri ıslatmak için süt

    • Göz kararı damla çikolata

    Yapılışı:



    1. Yağlı kağıda (sterç film de olur) sütle ıslattığınız büskivileri 3 sıra halinde dizin. 1 paketin tümü 1. sıra için . Araları yarım parmak açık olsun yoksa piramit şeklini veremezsiniz. Bir de sakın büskivileri sütün içinde bırakmayın eriyip giderler. Sütün içine daldırıp çıkarın ve dizin.

    2. Bir kapta lor ve şekeri çırpın. Katı yağda katarlar ama ben gerek duymadım, lor zaten yağlı. Krema haline gelince içine damla çikolatası katabilirsiniz.

    3. 3 sıra halinde yanyana dizdiğiniz büskivilerin üstüne bu kremayı sürün. Sonra tekrar bir sıra daha büskivi dizip kalan kremayı büskivilerin üstüne düzgünce sürün. Yağlı kağıdın iki kenardan kaldırararak iki yandaki bükivileri tepede birleştirip üçgen bir şekil elde edin. Bu şekilde buzdolabında bekletip donunca servis yapın. Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Nilaycım çok değişik bir pasta olmuş
    ellerine sağlık kocaman sevgiler hayırlı ramazanlar....

  2. Adsız dedi ki...

    Görüntüsü de tadı da mükemmeldi. Ellerine sağlık canım arkadaşım.